نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:55

فارس من|خانواده‌ها نگران محتوای نامناسب شبکه‌های اجتماعی برای فرزندانشان هستند

برخی از کاربران سامانه فارس من خواستار نظارت بر محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی خارجی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی «خواستار نظارت بیشتر بر اینستاگرام و محتوای آن» شدند. در این درخواست آمده است در شبکه های اجتماعی که غالبا فیلتر شده هستند، کودکان و نوجوانان با کلیپ های غیر اخلاقی و خلاف فرهنگ ایرانی مواجه می شوند و این موضوع بر اعتقادات خانواده تاثیر می گذارد. علاوه بر این در برخی از محتواهای منتشر شده در اینستاگرام به طور مستقیم شاهد اهانت به مقام های حکومت و اهانت به ساحت ائمه هستیم.

سردبیر این پویش که معلم ابتدایی است، می گوید: در اینستاگرام و تیک تاک بارها با ویدیوهایی مواجه شده است که دیدن آن ها حتی برای بزرگسالان نیز شرم آور بوده و از آنجایی که کودکان بالاتر از 7 سال به حضور در این شبکه ها علاقه مند هستند باید تا جای ممکن روی محتوای تولید شده در این فضاها نظارت وجود داشته باشد.

این معلم می گوید: بارها در میان صحبت های دانش آموزانم با مواردی رو به رو شدم که حتی من هم از گفتم آن ها خجالت می‌کشم و از آنجایی که قبح این کلمات در شبکه های اجتماعی برای کودکانمان ریخته است، به راحتی آن ها را به زبان می آورند.

وی در خصوص تأثیرات جبران‌ناپذیر این فضا بر کودکان معتقد است: جدای از بحث تربیتی کودکان در این فضا با مواردی رو به رو می شوند که مستقیم با عقاید آن ها در ارتباط است و از آنجایی که این موارد با فرهنگ خانواده هایشان در تضاد است دچار یک دوگانگی در ناخودآگاه خود می شوند.

سردبیر این پویش فارس من در انتها مطالبه‌اش از مسئولین را اینطور بیان می‌کند: خواست من از مسئولین به عنوان یک معلم بستن و مقابله با صفحاتی است که محتوای خلاف قانون و شرع منتشر می کنند؛ علاوه بر این در صورت امکان فراهم کردن یک شبکه اجتماعی مختص کودکان نیز می تواند یکی راهکار برای مقابله با تاثیرپذیری کودکان از محتوای نادرست موجود در شبکه های اجتماعی خارجی باشد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434179

مهمترین اخبار ایران و جهان: