نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 10:17

پیش‌ثبت‌نام قطعی ۷۶۰ نفر در حوزه انتخابیه استان زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: پس از تجمیع آمار سامانه وزارت کشور، پرونده پیش‌ثبت‌نام داوطلبان از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان با ثبت ۷۶۰ نفر بسته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه با بیان اینکه نتایج نهایی مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان، حاکی از ثبت‌نام ۷۶۰ نفر دارد، افزود: این آمار حدود ۳.۵ برابر داوطلبان انتخابات دور یازدهم است که ۲۳۴ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ثبت‌نام کننده، ۶۵۹ نفر را آقایان و ۱۰۱ نفر را نیز بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: استقبال بانوان در این مرحله قابل توجه بوده، به طوری که تعداد ثبت‌نامی‌های بانوان در این دوره نسبت به ادوار گذشته بیش از ۴ برابر رشد داشته که این خود حاکی از بالا بودن زمینه حضور بانوان در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با یادآوری اینکه با تجمیع اطلاعات و مدارک بارگذاری شده از سوی متقاضیان داوطلبی مجلس، صحت‌سنجی این مدارک از روز ۲۳ مردادماه آغاز شده است، ادامه داد: طبق قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام در دو مرحله انجام و بر اساس تقویم انتخابات، ثبت‌نام قطعی از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، ثبت‌نام قطعی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز الکترونیکی بوده و کسانی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام قطعی خود اقدام کنند که در پایان مرحله بررسی مدارک پیش‌ثبت‌نام، شناسه رهگیری دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ضمن تشکر از داوطلبانی که در این مرحله اقدام به پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، از ائمه‌جمعه شهرهای استان، احزاب و گروه‌های سیاسی، تشکل‌های مردمی، نخبگان و رسانه‌ها که اقدامات موثری در زمینه آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، دعوت و تشویق داوطلبان داشته و عملاً در راستای ایجاد فضای رقابتی و مشارکت پرشور ایفای نقش کردند، قدردانی کرد.

گفتنی است، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445235

مهمترین اخبار ایران و جهان: