نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:58

واکسیناسیون ۲ میلیون راس دام علیه بیماری‌های دامی در مرکزی

اراک- مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دو میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی در سال جاری واکسیناسیون شده است.

محمد فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی واکسیناسیون و ۲۱ هزار و ۴۳۱ رأس دام در مقابل بیماری‌ها انگل زدایی انجام شده است.

وی افزود: اماکن دامی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع برای مبارزه با بیماری‌های انگلی و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل تابستان ضد عفونی و سم پاشی شده است و همچنین تعداد ۲۲۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در راستای پیشگیری از بیماری مشترک تب مالت و بیماری قابل انتقال از دام به انسان واکسینه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص بیماری قابل انتقال هاری گفت: تعداد ۹ هزار قلاده سگ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین برای پیشگیری و شناسایی بیماری مشترک سل واکسیناسیون انجام شده است.

فتاحی افزود: در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۷ هزار و ۸۴۹ قطعه ماهی زینتی، ۴۵۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۶۲۱ هزار کیلوگرم خوراک آماده ماهی و ۸۸ هزار قطعه تخم گذار پولت (جوجه‌های یک روزه تا مرغ‌های ۱۱۰ روزه) به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۵ هزار کیلوگرم آلایش مرغی مانند جگر مرغ، ۵۲ هزار کیلوگرم پودر گوشت و ۶۶ هزار کیلوگرم محصولات لبنی به خارج از کشور صادرات انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435835

مهمترین اخبار ایران و جهان: