نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 20:41

هدف‌گذاری مازندران برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی

استاندار مازندران مهم‌ترین بحث امروز استان را تقویت اقتصاد دانست و گفت: امسال رشد ۸درصدی اقتصادی را هدف‌گذاری کردیم که امیدواریم با تلاش خبرنگاران به این جایگاه مهم برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در مراسم استانی گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) ارتش نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: حادثه عاشورا در همه جهان نقش موثری دارد.

وی افزود: اگر در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتیم نقش خبرنگاران که سلاح‌شان دوربین عکاسی و خبرنگاری بود و همان روایت‌ها باعث شد بعد از ۸ سال دنیا متوجه مظلومیت مردم ایران شود.

استاندار مازندران با قدردانی از خبرنگارانی که در استان مازندران در طول سال‌های بعد از انقلاب توانستند مباحث استان را روایت کرده و خدمات دولت را تبیین کنند، بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم که در آستانه دومین سالگرد این دولت هستیم نقش خبرنگاران برجسته بوده و همراهی رسانه‌های استان همراه با نقدهای سازنده توانست توفیقات بزرگی را به ارمغان بیاورد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در مازندران بعد از حضور دولت مردمی سیزدهم و تلاش دولت اتفاقاتی افتاد که در طول دهه‌های اخیر بی‌نظیر بود، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات بعد از سال‌ها ما به رشد ۵درصدی اقتصادی رسیدیم.

وی ادامه داد: برای نخستی‌بار طی ۱۰ سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی طلاق را در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی که دو درصد از شاخص کشور بالاتر است، افزود: خروج ۱۳۵ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها اقدام دیگر دولت سیزدهم بوده که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حسینی‌پور به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری طی دو سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: جلوگیری از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی و حمایت از اشتغال اقدام دیگر بود که مدیریت شد و اجازه ندادیم این واحدها تعطیل شوند.

*افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا

وی اظهار کرد: افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از بنادر استان اتفاق مهمی است که در ۱۰ سال گذشته محقق شد.

استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصاد روستا، تصریح کرد: در این طرح ۵۰۰ روستا قرار گرفت که بناست تمام روستاهای استان مازندران به مرکز تولید و مقصد گردشگری تبدیل شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: بناست مازندران قوی داشته باشیم، مازندران با دارا بودن طبیعت منحصربه‌فرد، جنگل‌های هیرکانی مقصد گردشگری بین‌‌المللی قرار گیرد و نیازمند همکاری همه هستیم.

وی با اعلام اینکه در طول دو سال گذشته هیچ شکایتی از هیچ رسانه و خبرنگاری نداشتیم، اظهار کرد: مجموعه استانداری مکلف کردیم کسی حق ندارد از خبرنگاری به واسطه انتقاد شکایت کند؛ اگر کسی از خبرنگاران شکایت کرد روز شنبه باید پس بگیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ما هیچ راهی نداریم جز اینکه به توسعه استان خودمان بپردازیم، یادآور شد: مهاجرت‌ها به استان همچنان ادامه دارد و احتمال دارد این مهاجرت‌ها گسترش یابد و جمعیت استان به ۱۵ میلیون نفر برسد که در این زمینه باید بحث فرهنگ و مسائل توسعه‌ای استان آسیب‌شناسی شود.

حسینی‌پور با طرح سؤال اینکه خبرنگاران در ریل‌گذاری توسعه‌‌ای استان چه میزان موثر بودند، گفت: ما از رسانه‌های بزرگ استان توقع داریم  جایگاه و کیفیت حضورشان در مدیریت استان را تقویت کنند.

*هدف‌گذاری برای رشد ۸درصدی اقتصاد مازندران

وی یادآور شد: مهم‌ترین بحث امروز استان تقویت اقتصاد مازندران است که امسال رشد ۸درصدی اقتصادی را هدف‌گذاری کردیم که امیدواریم با تلاش خبرنگاران به این جایگاه مهم برسیم.

استاندار مازندران بیان کرد: استانی که سه بندر و سه فرودگاه مهم دارد نباید در بحث صادرات ضعف داشته باشد که در این زمینه سهم تحلیلی خبرنگاران و ارزیابی عملکرد مسؤولان از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها کمک‌کار مسؤولان باشند، گفت: یکی از مسائل مهم بحث صادرات بود که این اتفاق ویژه امروز برای استان افتاد ؛ به‌طوری‌که بعد از ۷۰ سال ریل‌گذاری در تجارت به غرب و فشار غربی‌ها به دولت‌های گذشته به‌واسطه وابستگی به نفت دولت مردمی سیزدهم تصمیم گرفت با تغییر ریل‌گذاری با کشورهای حوزه شرق اهتمام جدی داشت.

*توسعه صادرات مرکبات مازندران به چین

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته اولین محموله مرکبات استان مازندران به چین رسید، افزود: امسال آماده هستیم صادرات مرکبات استان را توسعه دهیم.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه رونق گردشگری مازندران مستلزم ریل‌گذاری است، یادآور شد: بخش اعظم این ریل‌گذاری انجام شد که باید اصحاب رسانه از مسؤولان بخواهند برای سال‌های آینده چه برنامه‌ای دارند.

وی بیان کرد: مشکلات خبرنگاران و حمایت‌هایی از این مجموعه شود مورد توجه است؛ چراکه خبرنگاران قشر مظلوم جامعه هستند.

استاندار مازندران با اشاره به انجام چهاردهمین سفر استانی، گفت: در طول این مدت در روستاهای استان حضور پیدا کردیم و باید فرصت‌های اقتصادی در روستاهای استان احیا شود.

*رسیدن به اوج فعالیت‌های اقتصادی به منطقه آزاد

حسینی‌پور یادآور شد: تصویب طرح منطقه آزاد اقدام مهمی بود که مزیت‌های منطقه آزاد که هم مرز با کشورهای دنیا است خیلی بیشتر از معایب آن است که باید به خوبی این مهم را دنبال کنید و استان را به اوج فعالیت‌های اقتصادی برسانیم.

وی درباره مشکل آگهی خبرنگاران، افزود: در این زمینه با شهرداری‌ها مکاتبه کردیم و در جلسه‌ای که با شهرداران داریم این مهم را دنبال می‌کنیم.

استاندار مازندران در ارتباط با بحث اغتشاشات اخیر، گفت: برخی تصور کردند جمهوری اسلامی ایران کشوری بی‌ریشه است و چندین بار تاریخ برای براندازی نظام تعیین کردند ولی با جامعه رسانه‌ای باصلابت توانست مقابل‌شان بایستد و ان‌شالله با همین نگاه این مسیر اتصال مازندران قوی را به ایران قوی دنبال کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436179

مهمترین اخبار ایران و جهان: