نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 15:39

جریان سازی فرهنگی در جامعه باید توسط دانشگاه رقم بخورد

قزوین- رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: جریان سازی فرهنگی در اجتماع باید توسط دانشگاه رقم بخورد و این روند ایجاد نمی‌شود مگر اینکه الگوهای موفقی در دانشگاه شکل بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی قاسم زاده ظهر یکشنبه در حاشیه آئین افتتاحیه اولین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین و نیز آئین رونمایی از سند زیست علمی و عفیفانه در دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه دانشگاه‌ها ایجاد فضای رقابتی علمی و نیز زیست عالمانه و عفیفانه در محیط دانشگاهی است.

وی گفت: اعتقاد داریم جریان سازی فرهنگی در اجتماع باید توسط دانشگاه رقم بخورد و این روند ایجاد نمی‌شود مگر اینکه الگوهای موفقی در دانشگاه شکل بگیرند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: در نظر داریم از دانشجویان بخواهیم با توانمندی‌های خود این زیست و نگاه عالمانه و عفیفانه را که به سبکی دانشجویی عمل آورند و مدلی از دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی ارائه دهند و همین امر زمینه‌ای برای رشد خلاقیت و توانمندی‌ها گردد.

وی بیان کرد: این روند می‌تواند پمپاژ یک الگوی موفق از سوی دانشگاه به سمت جامعه باشد، مجموعه فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در نظر دارد به نگاه جامع در فعالیت‌های فرهنگی هدفمند دانشگاه برسد.

این مسئول ابراز کرد: از آنجایی که طبق اسناد بالادستی دانشگاه بین‌المللی با اهداف ویژه بین‌المللی تأسیس گردیده باید بتواند به الگویی برای زیست تمدن ایرانی اسلامی برسد و این فرهنگ را به دانشجویان غیر ایرانی انتقال دهد و آنها از سبک زیست علمی و عفیفانه الگو بگیرند و آن را در کشورهای خود تبلیغ کنند و سفیر واقعی فرهنگ و تمدن ما باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074635

مهمترین اخبار ایران و جهان: