نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 07:19

هفته فرهنگی ورزنه برگزار می‌شود

اصفهان- فرماندار شهرستان ورزنه گفت: شورای فرهنگ عمومی ۱۱ تا ۱۷ اسفند را به عنوان هفته فرهنگی ورزنه اعلام کرد.

سعید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی این شهرستان از امروز، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، ۱۱ اسفند روز بهداشت محیط و تندرستی، ۱۲ اسفند هم‌زمان با سالگرد تشییع هفت تن از شهدای دفاع مقدس شهرستان به‌نام روز ایثار و شهادت، ۱۳ اسفند روز بزرگداشت کشاورزی، ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، ۱۵ اسفند روز درخت‌کاری و جاذبه‌های گردشگری در ورزنه، ۱۶ اسفند روز زبان مادری و گویش محلی و ۱۷ اسفند به‌نام روز ثبت ملی چادر سفید و میراث معنوی شهرستان ورزنه نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فردا ۱۲ اسفند یادواره شهدا در جوار گلزار شهدای ورزنه برگزار می‌شود، گفت: در روز ۱۷ اسفند که با نیمه شعبان و میلاد خجسته امام عصر (عج) مصادف شده، جشن بزرگ بانوان چادر سفید را در موزه ورزنه خواهیم داشت و نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در موزه مردم‌شناسی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و.. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

فرماندار شهرستان ورزنه اضافه کرد: پروژه استخر بزرگ ورزنه در مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که با تأمین بودجه آن تلاش شد در هفته فرهنگی پس از ۱٠ سال افتتاح شود که به دلیل مشکلات به وجود آمده در وزارت ورزش و جوانان باید منتظر ماند.

رحیمی با اشاره به اینکه بیمارستان بزرگ شرق اصفهان مزین به نام حاج قاسم سلیمانی آماده افتتاح است، ابراز داشت: منتظر تصمیم وزارت بهداشت هستیم، همچنین دیگر پروژه‌ها مانند زمین چمن و بلوار شهید سلیمانی نیز آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مساعد بودن آب و هوا و وجود مناطق گردشگری در شهرستان از هم‌استانی‌ها دعوت می‌شود که در هفته فرهنگی ورزنه برای بازدید به این شهرستان سفر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067535

مهمترین اخبار ایران و جهان: