نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 17:30

سقوط جنگنده نیروی هوایی مصر

یک جنگنده نیروی هوایی مصر حین ماموریت آموزشی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند جنگنده نیروی هوایی مصر روز شنبه حین  ماموریت آموزشی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به نوشته روزنامه «الاهرام» سرهنگ «قریب عبدالحافظ»  سخنگوی نیروی هوایی مصر روز یکشنبه اعلام کرد که این جنگنده حین ماموریت آموزشی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. سخنگوی نیروی هوای مصر از خروج موفق خلبان این جنگنده خبر داد و اعلام کرد که حال او رضایت بخش است.

سخنگوی نیروی هوایی مصر از ذکر نوع این جنگنده و مکان  سقوط آن خودداری کرد. سوانح مشابه‌ای نیز در ماه‌های ژوئن و دسامبر برای نیروی هوایی مصر رخ داد.

ارتش مصر به عنوان یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه این اواخر شروع به نو سازی تجهیزات خود کرده به طوریکه چندی قبل رسانه‌ها از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند.

 نیروی هوایی مصر تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است. به گفته منابع آگاه، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» در روسیه مشاهده شدند.

گزارش وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.

مصر از جمله کشورهای عربی است که در سال‌های اخیر تلاش کرده همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف نظامی با چین را آغاز کند. در این راستا آژانس فضایی مصر روز شنبه یک ماهواره به نام «حوروس-۱» از پایگاهی در شمال غرب چین را به خارج از جو پرتاب کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059135

مهمترین اخبار ایران و جهان: