نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 08:54

اکران «هوک»، «کاپیتان» و «گل های باوارده» در سینماهای گرگان

گرگان- در هفتمین شب جشنواره فجر در گلستان سه فیلم «هوک» و «کاپیتان» و «گل های باوارده» در پردیس سینمایی عصر جدید و کاپری اکران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب هفتم جشنواره فیلم فجر در گلستان شامگاه یکشنبه در دو پردیس سینمایی کاپری و عصر جدید پیگیری شد.

هفتمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سه سانس ادامه یافت و سه فیلم «هوک» به کارگردانی حسین ریگی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به نمایش گذاشته شد.

«هوک» داستان شیرهان، پسر عاشق بوکس است که با راهنمایی‌ها و تشویق برادرش میرهان می‌خواهد قهرمان بوکس شود اما روزی برای برادرش اتفاقی ناگوار می‌افتد که برای شیرهان گران تمام می‌شود.

او برای تحقق رویای برادرش با انگیزه بوکس را ادامه می‌دهد اما با یک اتفاق متزلزل می‌شود.

فیلم «هوک» دومین ساخته حسین ریگی، فیلم‌ساز اهل سیستان و بلوچستان، در جشنواره فیلم فجر بوده که برای ادای دین، فیلمی در اقلیم زادگاهش ساخته است.

فیلم سینمایی «کاپیتان» تجربه جدیدی از محمد حمزه‌ای روی پرده سینماهای گرگان رفت.

این فیلم به پاس مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است که نگارش فیلمنامه آن نزدیک به ۶ ماه طول کشید و بعد از دو ماه پیش تولید، طی ۶۴ روز فیلم‌برداری آن تمام شد.

فیلم «گل‌های باوارده» سومین فیلم شب هفتم جشنواره، روایتگر رشادت‌ها و فداکاری‌های کارکنان پالایشگاه آبادان و نقش خلاقیت، خودباوری و ایمان آنها در نجات مردم و پالایشگاه است.

این فیلم در کنار خشونت و اضطرابی که ناظر به ژانر اثر داراست، پیام‌های مثبت بسیاری نیز به ویژه برای مخاطب نوجوان به همراه دارد.

گفتنی است جشنواره فجر با حضور ۱۹ فیلم در دو پردیس سینمای عصر جدید و کاپری گرگان، در سه سانس ۱۶ و ۱۸ و ۲۰ برگزار شده و روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035279

مهمترین اخبار ایران و جهان: