نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 19:55

واکنش طالبان به انتقاد وزیر خارجه پاکستان از این گروه

سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز به انتقاد وزیر خارجه پاکستان از این گروه در کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بی بی سی، گروه طالبان امروز یکشنبه در واکنش به اظهارات «بلال بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: به پاکستان توصیه می‌کنیم به جای طرح شکایت در کنفرانس‌ های بین‌ المللی، مسائل دو جانبه را رو در رو مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه درتوییتی اعلام کرد که این گروه «در عمل به کشورهای منطقه و جهان ثابت کرده است که با داشتن نیروهای امنیتی منظم و مجرب به احدی اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه کسی نداده است.

این در حالیست که در کنفرانس امنیتی مونیخ هیچ نماینده‌ ای از جانب طالبان دعوت نشده است.

وزیر امور خارجه پاکستان دیروز در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفته بود که کشورش با جامعه جهانی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، همکاری و بر مقابله با تروریسم تمرکز می‌ کند.

«بلاول بوتو زرداری» در مصاحبه با الجزیره ادامه داد: پس از سقوط کابل به دست طالبان، فعالیت‌های تروریستی در پاکستان افزایش پیدا کرده است. نه تنها پاکستان بلکه دیگر کشورهای جهان نیز باید با طالبان در افغانستان تعامل کنند. ما نمی‌ توانیم طالبان را نادیده بگیریم، آنها بخشی از واقعیت‌ ها هستند. اما در مورد نحوه تعامل ما، به خصوص در ارتباط با مسئله طالبان پاکستان و توقعات ما از این گروه شاید بتوان تجدیدنظر کرد. اما نمی‌ توانیم تعامل را به طور کامل کنار بگذاریم.

زرداری همچنین اعلام که طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی «پناهگاه های امن» برای خود پیدا کرده و حملات به سربازان و غیرنظامیان پاکستانی را افزایش داده‌اند.

وی از دولت طالبان در افغانستان خواست تا از انجام حملات برون مرزی و تحریک بیشتر طالبان پاکستان جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045035

مهمترین اخبار ایران و جهان: