نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 13:38

سواحل و فراساحل استان بوشهر متلاطم است/ تداوم ناپایداری جوی

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ناپایداری‌ها همچنان در جو استان بوشهر برقرار است گفت: سواحل و فراساحل استان به سبب وزش باد نسبتاً شدید، امروز متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، ناپایداری‌ها همچنان در جو استان بوشهر برقرار است و از ظهر امروز تا بامداد فردا در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران و رعد برق و وزش تندباد لحظه‌ای وجود دارد و سواحل و فراساحل استان نیز به سبب وزش باد نسبتاً شدید، امروز متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: روزهای شنبه و یکشنبه جو پایداری برای استان و خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود و مجدداً از روز دوشنبه با ورود سامانه جدید، افزایش ناپایداری‌ها و وزش باد و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

وی گفت: طی این مدت آسمان منطقه نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در نواحی شمالی و مرکزی احتمال بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی، با سرعت ۱۴ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۲۰ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا در همه‌ی مناطق ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر، امروز در نواحی شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر و فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084435

مهمترین اخبار ایران و جهان: