نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 20:23

پنج پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان اجرا می شود

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان،گفت: پنج طرح با یک هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا است که ۶۰۰ نفر می‌توانند در این واحدها مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گلشنی فرد عصر پنج شنبه در جلسه هماهنگی بانک‌های استان با کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: یک هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان وجود دارد که زمینه اشتغال ۴۸ هزار و ۳۷۶ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: طرح‌های مهم در دست اجرای استان بدون احتساب پیشرفت فیزیکی ۲۲ مورد است و رقم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۰ واحد دارای سرمایه‌گذاری خارجی است و برآورد سرمایه این واحدها ۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان است و برای ۲ هزار و ۴۲۹ نفر ظرفیت اشتغال دارد.

گلشنی فرد تاکید کرد: پنج طرح با یک هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا است که ۶۰۰ نفر می‌توانند در این واحدها مشغول به کار شوند.

وی در مورد وضعیت واحدهای معدنی استان تصریح کرد: ۳۴ نوع ماده معدنی در استان زنجان استخراج می‌شود که ۲۶۶ واحد فعال و ۹۷ واحد غیرفعال بوده، ۹ واحد متروکه و از ۸۱ واحد سلب صلاحیت شده است و میزان استخراج اسمی سالیانه واحدهای معدنی ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تن و ذخیره قطعی معدن ۷۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه ۱۴۵ طرح در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد، افزود: برای این طرح‌ها ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و که تکمیل آن‌ها ۷ هزار و ۸۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068835

مهمترین اخبار ایران و جهان: