نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 18:11

اوقاف با تمام امکانات به دنبال حل مشکلات مردم است

آستارا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اوقاف به عنوان متولی بقاع متبرکه با تمام امکانات و اختیارات به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: بزرگترین دغدغه انبیا و اولیا برای بشریت مسئله فرهنگ و دینداری انقلابی و بحث معیشتی و اقتصادی بوده است.

وی افزود: همین دغدغه را امام زمان (عج) نسبت به همه شیعیان و مسلمانان و بشریت دارد و امروز که در دوره غیبت امام زمان قرار داریم نایب ایشان رهبر انقلاب اسلامی همین دغدغه را بارها تاکید فرمودند و در بین مردم و مسئولان تاکید می‌کنند که در ارتباط با بنیان دین همه مردم مسئولیت دارند و باید به دین و دنیای مردم رسیدگی بشود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه امروز دشمنان و فتنه گران حوزه فرهنگ و اقتصاد و معیشت مردم را نشانه گرفتند تا با فتنه گری به وحدت مردم و انقلاب آسیب برسانند، افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای برطرف کردن مشکلات مردم گام برداریم.

وی به توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر توجه و رسیدگی به طبقات ضعیف اشاره کرد و گفت: نباید اجازه جولان به دشمنان دهیم و مردم از لحاظ اقتصادی آسیب ببینند و در نتیجه مشکلات اقتصادی به دین مردم نیز خدشه وارد کند.

حجت الاسلام علیزاده همدردی با برادران دینی را یک وظیفه دینی و انقلابی و راه رسیدن به تقرب خدا دانست و افزود: به همین دلیل اسلام نهادهای مختلف دینی و اقتصادی را راه اندازی کرده است و امروز به برکت اسلام نظام مند و هدفمند شده و خدمات مختلفی را به جامعه بشریت بویژه مردم مسلمان ایران اسلامی و انقلابی در حال انجام است.

وی بر لزوم توجه به مسئله خمس، صدقه و زکات تاکید کرد و ادامه داد: نهادهای کمک رسان و خدمات رسان به مردم امروز در قالب کمیته امداد و بهزیستی و مؤسسه‌های خیریه در اقصی نقاط کشور از جمله مساجد و بقاع متبرکه در حال کمک رسانی و ارائه خدمات به برخی اقشار کم درآمد هستند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی در جامعه است، اضافه کرد: اگر بخواهیم جامعه ما از همه آسیب‌های فرهنگی، دینی و اقتصادی مصون بماند باید به این امر توجه‌ای ویژه داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اوقاف به عنوان متولی بقاع متبرکه با تمام امکانات، اختیارات به دنبال حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است، تصریح کرد: در گوشه و کنار استان برای تسهیل مالکیت موقوفات تلاش می‌شود به طوری که امسال حدود ۲ هزار هکتار شامل ۱۵۰۰ رقبه دارای سند مالکیت هستند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به کاشت ۵۰ هزار درخت در سال گذشته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در اراضی بایر و راکد در نقاط مختلف استان گیلان تصریح کرد: امسال نیز ۷۰ هزار درخت غرس می‌شود که این درختکاری ۶ الی ۷ سال آینده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آورده برای استان گیلان خواهد داشت که در طول تاریخ دوران پس از انقلاب منحصر بفرد است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه‌هایی مانند استخر توحید و ساخت استخر پرورش ماهیان سرد آبی در گیلان که در دست پیگیری است با همین نیت خدمت رسانی به مردم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به راه اندازی طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این طرح برای آموزش افراد برای تولیدات خانگی و صنایع دستی مانند خیاطی و گلیم بافی و در راستای درآمدزایی برای خانوارها برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070379

مهمترین اخبار ایران و جهان: