نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 08:52

آمادگی کرمانشاه برای میزبانی در نوروز ١۴٠٢/ «بیستون» یک مقصد مهم گردشگری در کشور است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه یک مقصد مهم گردشگری در کشور است، گفت: مردم مهمان‌نواز کرمانشاه و مجموعه ادارات خدمات‌رسان، آماده میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی از سراسر ایران و خارج از کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ستاندار کرمانشاه در نشست ستاد خدمات سفر استان که با حضور سرپرستان معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری و دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ از طرح استقرار غرفه‌هایی در مکان‌های مهم گردشگری، برای معرفی ظرفیت‌های استان استقبال کرد.

وی گفت: برنامه‌های حوزه گردشگری باید چند بعدی و همه جانبه طراحی شوند و از تعطیلات نوروزی به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کرمانشاه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی به گردشگران بهره گرفته شود.

استاندار کرمانشاه افزود: مجموعه جهانی بیستون یک مقصد مهم گردشگری در کشور است و باید از این ظرفیت عظیم به بهترین شکل ممکن برای اجرای برنامه‌های ویژه نوروزی و همچنین معرفی پتانسیل‌ها و مزیت‌های گردشگری استان به گردشگران، بهره گرفت.

وی یکی از جلوه‌های احترام به مسافران نوروزی را پاکیزگی مکان‌های خدماتی و اقامتی دانست و گفت: نظافت و زیبایی معابر عمومی و مکان‌های اقامتی، خدماتی و بهداشتی یکی از مطالبات جدی مدیریت ارشد استان در ایام نوروز از مسؤولان است و تمامی فرمانداران موظف هستند پیش از آغاز مسافرت‌های نوروزی این اماکن خدماتی را بازبینی کنند و در صورت لزوم با کمک دستگاه مربوطه، مشکلات را برطرف کنند.

صحرایی یادآور شد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، دستگاه‌های مربوطه باید برای افطار تا سحر برنامه‌های ویژه و مفرحی را تدارک ببینند و مکان‌های خدماتی مجاز هم باید در طول روز با حفظ حرمت افراد روزه دار، به ارائه خدمات به مسافران بپردازند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به وجود ۱۹ نقطه حادثه خیز در استان اشاره کرد و گفت: پلیس راهور باید با نصب علائم هشدار و یا استقرار در نقاط حادثه خیز، پیش از ورود وسایل نقلیه به این محدوده‌ها، هشدارهای لازم را ارائه دهد.

وی تأکید کرد: قطعه بزرگراه میدان امام (ره) تا هوانیروز که در ورودی شرقی کرمانشاه واقع شده، یکی از پرترددترین مسیرها در ایام نوروز است و شهرداری باید هر چه زودتر عملیات آسفالت‌ریزی این معبر مهم را انجام دهد. 

مقام عالی استان در ادامه، اظهار کرد: علوم پزشکی در زمینه تأمین اقلام دارویی ضروری برای ایام نوروز پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد تا گردشگرانی که به کرمانشاه می‌آیند، دغدغه‌ای در این زمینه نداشته‌ باشند.

در این نشست مصوب شد نماینده بانک های استان، افزایش سقف برداشت پول از خودپرداز‌ها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان در ایام نوروز را پیگیری کند. همچنین در این نشست مصوب شد در پایان سفرهای نوروزی عملکرد دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر ارزیابی شود و دستگاه با توجه به عملکرد تشویق و یا توبیخ شوند.

در ادامه این نشست دبیر ستاد خدمات سفر  و روسای کمیته‌های مختلف زیر مجموعه ستاد، گزارشی از اقدامات و برنامه های خود در حوزه‌های مختلف ارائه دادند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1073235

مهمترین اخبار ایران و جهان: