نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 19:04

سومین جشنواره استانی گفتمان خدمت در استان زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در راستای تبیین دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های گروه های جهادی فعال در حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار نیازمند به ویژه مناطق محروماولین جشنواره استانی گفتمان خدمت با همکاری دستگاه‌های فعال در این بخش و با محوریت کمیته امداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزاری جشنواره گفتمان خدمت که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تبیین دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های جهادی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند به ویژه مناطق محروم نخستین جشنواره استانی گفتمان خدمتت با همکاری دستگاه‌های فعال در این بخش و با محوریت کمیته امداد برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ مرکز نیکوکاری روحانی محور در سطح استان زنجان به صورت تخصصی در حوزه خدمت‌رسانی فعالیت می‌کنند، افزود: بر اساس آمارهای موجود ۱۱ مرکز در حوزه زکات، ۵ مرکز در حوزه فرهنگی و مشاوره، ۱۱ مرکز در حوزه خدمات معیشتی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در اسفندماه سال جاری انجام می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده است، این رویداد تبیینی از ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه در سطح استان زنجان برگزار شود.

صالحی همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با تشریح فعالیت گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری و تشکل‌های تبلیغی گام‌های عملی در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین به صورت عملیاتی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز با اشاره به فعالیت مناسب کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: یکی از اقدامات خوب کمیته امداد ایجاد تشکل‌های مردمی با محوریت مساجد در قالب مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری برکات بسیاری در حوزه محرومیت‌زدایی داشته است، تصریح کرد: ترویح فرهنگ خیر و احسان و مدیریت مردمی با محوریت مساجد در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان از دستاوردهای این مراکز است که در ایام شیوع کرونا خدمات شایانی را ارائه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان اضافه کرد: راه‌اندازی جشنواره گفتمان خدمت با عنوان گفتمان خدمت اقدام مناسبی در حوزه تبیین بوده و هدف از  برگزیده جشنواره گفتمان خدمت نشکیل و اقدامات شبکه خدمت به محرومین و اقشار نیازمند باید باشد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1023179

مهمترین اخبار ایران و جهان: