نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 23:27

ورود حداقل ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها به دانشگاه شهید رجایی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حداقل ۲۰ درصد از ورودی‌های سال آینده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان فارغ التحصیلان هنرستانی خواهند بود، از برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات و دستاوردهای هنرستان‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از جهت اینکه به عنوان پیشران تولید و اقتصاد کشور و همچنین زمینه ساز اشتغال است، باید به صورت ویژه برای آن برنامه‌ریزی و طراحی کرد؛ کیفیت بخشی به این آموزش‌ها مهم بوده تا بتوان اشتغال‌پذیری بیشتر را در بازار کار فراهم کرد.

وی گفت: بخشی از این کیفیت بخشی مرتبط با زیر ساخت‌ها در حوزه منابع انسانی، فضای مناسب، تجهیزات و موارد دیگر است که از ابتدای سال تا امروز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان در راستای تأمین تجهیزات هنرستانی تخصیص داده شده است و تا پایان سال جاری مبالغ دیگری اختصاص داده خواهد شد. همچنین رشد ۴۲۰ درصدی در افزایش سهم منابع اعتبار تجهیزاتی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در لایحه بودجه پیشنهاد شده است که در صورت تصویب توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به ارتقای کیفیت آموزش‌­های کارگاهی کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با اشاره به حوزه تامین منابع انسانی برای هنرستان ها، عنوان کرد: مجوز جذب نیروی انسانی اخذ شده و در آزمون استخدامی سال آینده بخشی از این ظرفیت را برای تامین منابع انسانی آموزش های فنی و حرفه ای درنظر گرفته خواهد شد.

کاظمی در ارتباط با شیوه جذب دانشجو برای تربیت هنرآموز در دانشگاه تریت دبیر شهید رجایی، اظهار کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده حداقل ۲۰ درصد از ورودی‌های سال آینده این دانشگاه از میان فارغ التحصیلان هنرستانی است که اقدام بسیار مهمی است که باعث افزایش کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش همراه با تولید با جدیت باید پیگیری شود و در همین راستا برگزاری نمایشگاهی از تولیدات و دستاوردهای هنرستان ها مورد تأکید است، چندین استان تا به امروز اقدام به برگزاری این نمایشگاه‌ها کرده و برگزاری یک نمایشگاه ملی از تولیدات و دستاوردهای هنرستان‌ها به صورت متمرکز در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057335

مهمترین اخبار ایران و جهان: