نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 12:22

برنده جایزه‌ای که بازنده‌ای بیش نبود

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از مورد کلاهبرداری واقع شدن شهروندی خبر داد که به بهانه برنده شدن جایزه، کلاهبرداران سایبری حساب بانکی اش را خالی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضایی عنوان کرد که از حساب بانکی‌اش مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس با برقراری تماس با شاکی اعلام می کند که در قرعه‌کشی یکی از اپراتورها شما برنده جایزه شده‌اید که برای دریافت جایزه خود باید یک شماره کارت به همراه تمامی مشخصات را در اختیار ما قرار دهید.

محمودی بیان داشت:متاسفانه شهرونده بزه دیده با شنیدن خبر برنده شدن جایزه و با باور کردن حرفهای فرد تماس گیرنده  همه اطلاعات خواسته شده را در اختیار وی قرار می دهد که در این حین مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال از حساب بانکی این شهروند برداشت می‌شود.

وی بیان داشت : در راستای رسیدگی به موضوع اعلامی و پس از بررسی های دقیق صورت گرفته فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفت.

محمودی در ادامه از عودت وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده و با توجه به اقدامات به موقع انجام شده و هماهنگی های صورت گرفته تمامی ۹۴۰ میلیون ریال برداشت شده غیرمجاز به حساب شاکی بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها به پیامک‌ها و تماس هایی باعنوان برنده شدن جایزه اعتنایی ننمایند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند.

محمودی اعلام داشت: در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088179

مهمترین اخبار ایران و جهان: