نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 06:43

قطع همکاری با معلمی که موسیقی ناهنجار را در کلاس درس پخش کرد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رای عدم صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری، گفت: آموزش و پرورش مخالفتی با موسیقی ندارد و بالعکس برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار دارد ولی این موسیقی باید در چهارچوب وظایفی که آموزش و پرورش تعریف می‌کند و براساس فرهنگ، اعتقادات و باورها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کلیپی در فضای مجازی از کلاس درسی در قائم‌شهر منتشر شر که حاشیه‌های به‌دنبال داشت.

 

در این کلیپ دانش‌آموزانی که به نظر می‌رسد دوره ابتدایی هستند آهنگ «گنگستر شهر آمل» را به همراه معلم خود همخوانی می‌کنند.

 

طبیعتا همخوانی اهنگ و سرود در مدارس متداول بوده و حتی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری به‌مناسبت‌های مختلف در این راستا برگزار می‌شود اما اینکه معلم دانش‌آموزان کلاس درس را به خط کرده و از آنان کلیپی و در فضای منتشر کند، آن هم با چنین آهنگی...

 

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بلافاصله پس از پخش این کلیپ در فضای، بررسی موضوع در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش مازندران قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه هسته گزینش مسوولیت تعیین صلاحیت این نیروها را برعهده دارند، اظهار کرد: باتوجه به این موضوع تشکیل جلسه داده و پرونده را در گروه طرح کردند که براساس آن کلیپ پخش شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: در بررسی پرونده این معلم باتوجه به اینکه قبلا در گزینش تایید صلاحیت شده بود، شرایط برای ادامه کار تایید نشد.

 

کمالی بیان کرد: در این زمینه تصمیم‌گیری‌های اداری لازم گرفته شد و براساس تصمیم و رای این شورا برخوردهای اداری دیگر نیز صورت می‌گیرد.

 

 وی با اشاره به رای عدم صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری، تصریح کرد: آموزش و پرورش مخالفتی با موسیقی ندارد و بالعکس برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار دارد و این موسیقی باید در چهارچوب وظایفی که آموزش و پرورش تعریف می‌کند و براساس فرهنگ، اعتقادات و باورها باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ایرادی که گرفته شد بیشتر به خاطر متن نامناسب شعر بود که باید معلمان مدارس بدانند آموزش و پرورش یک نهاد تربیتی است و در چهارچوب و قالب مطلوب و درست باید تربیت صورت گیرد و طبیعتا خانواده‌ها هم دوست ندارند فرزندان با مسائل ضدارزش آشنا شوند.

 

کمالی با تاکید بر اینکه تبلیغ و تبیین مسائل ارزشی باید سرلوحه آموزش و پرورش باشد و معلمان ما باید همین رسالت را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: البته این اقدام معلم مدرسه که به نظر می‌رسد به‌دنبال شادکردن دانش آموزان بوده و از روی ناآگاهی انجام شد ولی اینکه که بخواهند مسائل غیرفرهنگی را تبیین کنند، خطایی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

 

وی گفت: معلمان باید مراقب باشند و از انجام این دست خطاها به‌صورت جدی پرهیز کنند.

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041335

مهمترین اخبار ایران و جهان: