نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 17:20

ثبت نام ۴۰۰ فروشگاه در طرح کالا برگ الکترونیکی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ فروشگاه در طرح کالا برگ الکترونیکی (اختیاری) در خراسان‌جنوبی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک پیشتر در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شده است.

وی افزود: این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی امکان خرید از تمام فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و تمام فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن «شما» (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود و نسبت به ثبت نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

دبیر ستاد کالا برگ الکترونیکی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در دو مرحله به اجرا درمی‌آید که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده و تا روز شنبه حدود ۴۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به سازمان صمت خراسان جنوبی صمت درخواست داده‌اند.

اشرفی ادامه داد: پس از ثبت نام فروشگاه‌ها در سامانه شما و تایید مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولان یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید کنند.

وی افزود: در این طرح بحث مالیات اصناف مطرح نبوده و این طرح به هیچ عنوان به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست.

وی گفت: در خراسان جنوبی نیز مقدمات اولیه شروع شده و روند اطلاع رسانی‌ها به افراد و فروشگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو روز گذشته استقبال خوبی از این طرح انجام شده است، افزود: پیوستن به این طرح به هیچ وجه اجباری نبوده و اختیاری است.

به گفته وی طرح برای فروشندگان مزایایی دارد و صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

اشرفی گفت: با اجرای این طرح کوچکترین و جزئی‌ترین واحد‌های فروشگاهی در هر منطقه‌ای با دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به شبکه شما متصل شوند و شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش می‌دهد.

 دبیر ستاد کالا برگ استان گفت: این طرح روشی موثر برای کنترل گرانی و تورم است و نگاه دولت این است که طرح بیشتر وارد روستا‌ها شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063879

مهمترین اخبار ایران و جهان: