نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 20:15

گسترش پژوهش سراها از اهداف سند تحول بنیادین است

رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: یکی از اهداف مهمی که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پیگیری می‌شود بحث پژوهش‌سراها است، چون پژوهش‌سراها، دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را در مسیری قرار می‌دهند .

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل خوئینی رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه یک زنجان در همایش گرامی‌داشت پرفسور محمود حسابی که در هنرستان احمد مهدوی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهمی که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پیگیری می‌شود بحث پژوهش‌سراها است، چون پژوهش‌سراها، دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را در مسیری قرار می‌دهند تا تبلور ایده و استعدادهای آنها را با حمایت‌هایی که می‌شود، ببینیم.

رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه یک زنجان با بیان اینکه منزلت علم به حدی است که نخستین پیام به رسول اکرم (ص)، خواندن است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) نیز می‌فرمایند: در مقابل پدر و معلمت از جای برخیز که این موضوع ارزش علم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهش‌سراهای مختلف در استان، تاکید کرد: شناسایی دانش‌آموزان نخبه از کارکردهای مهم پژوهش‌سراهای آموزش‌وپرورش است تا دانش‌آموزان در مسیر علم گام بردارند.

خوئینی با اشاره به اینکه علم چراغ راه است و برکات آن برای همه افراد جامعه خواهد بود، افزود: انسانی که عالم باشد دارای توانایی و شناخت است و می‌تواند با شناخت درست در مسیر خوب گام بردارد.

رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه یک زنجان با یادآوری اینکه برکات علم هم برای جامعه و هم برای مردم است، عنوان کرد: علم مانند شمعی است که می‌سوزد و همه مردم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند لذا شناخت علم بسیار مهم است و اسلام نیز بر این موضوع تاکید دارد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053179

مهمترین اخبار ایران و جهان: