نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 22:30

آمادگی برای راه‌اندازی پردیس‌های فناوری مشترک در لرستان

خرم‌آباد- رئیس پارک علم و فناوری لرستان از آمادگی این نهاد برای راه‌اندازی پردیس‌های فناوری مشترک با همکاری سازمان صمت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نامداری امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عقب ماندگی تاریخی استان خصوصاً در حوزه صنعت، اظهار داشت: مشکلات استان‌های محروم از جمله لرستان، بسیار متفاوت از مشکلات استان‌های توسعه یافته است و برخی از قوانینی که به نفع فناوران تبیین شده است در استان اجرایی نمی‌شود.

وی، افزود: نیاز است با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مشکلات صنایع استان احصا شود و در این خصوص پارک آمادگی دارد ۵۰ درصد هزینه رفع نیازهای فناورانه صنایع استان توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک را تقبل کند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، گفت: آمادگی داریم با همکاری صنعت، معدن و تجارت لرستان پردیس‌های فناوری مشترک را در استان احداث کنیم.

بهمن جعفری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این دیدار بر ضرورت همکاری با پارک علم و فناوری در دایر کردن دفاتر صنایع بزرگ استان در پارک و دانشگاه و برگزاری تورهای صنعتی و جلسات هفتگی با صنعتگران و استارتاپ ها تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان صمت استان در قالب ستاد تسهیل پیگیر حل مشکل مالیاتی واحدهای صنعتی که آرندی آنها در پارک مستقر است خواهد شد.

در ادامه این جلسه تعدادی از واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و از عدم تعامل مؤثر دستگاه‌های اجرایی استان با فناوران گلایه کردند.

بنا بر این گزارش، مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه از واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک استان بازدید و از نزدیک در جریان محصولات و مشکلات این واحدها خصوصاً مشکلات واحدهای حوزه IT با توجه به مشکلات پیش آمده قرار گرفتند و برای رفع آنها قول پیگیری و مساعدت دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1051435

مهمترین اخبار ایران و جهان: