نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 01:19

تل آویو و واشنگتن به دنبال برگزاری نشست فلسطین در مصر هستند

پس از برگزاری نشست امنیتی اخیر در عقبه، این بار قرار است نشستی دیگر طی روزهای آینده تحت فشارهای آمریکا در شرم الشیخ برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال برگزاری نشستی دیگر درباره فلسطین در شرم الشیخ هستند. شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که پس از برگزاری نشست امنیتی اخیر در عقبه، این بار قرار است نشستی دیگر طی روزهای آینده تحت فشارهای آمریکا در شرم الشیخ برگزار شود.

گفته شده این نشست در آستانه ماه مبارک رمضان و احتمال تشدید تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی برگزار خواهد شد.

هنوز اعلام نشده که در این نشست چه طرف‌هایی مشارکت دارند اما برخی منابع عبری زبان تاکید کردند که در این نشست مسئولان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان حضور دارند.

برگزاری این نشست در ادامه نشست امنیتی عقبه صورت می‌گیرد. نشستی فوق العاده تحت عنوان نشست امنیتی عقبه روز یکشنبه هفته گذشته با مشارکت مقاماتی از آمریکا، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و تشکیلات خودگردان برگزار شد.

منابع عبری، از این نشست با عنوان «نشست فوق العاده امنیتی» یاد کرده و اعلام کردند که قرار است در این نشست توقف روند تصاعدی عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی بررسی شود.

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن محکومیت مشارکت تشکیلات خودگردان در این نشست اعلام کردند که این مشارکت در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی جنایات علیه ملت فلسطین را تشدید کرده، به منزله خنجری از پشت به ملت فلسطین است.

فلسطینیان تاکید دارند که مشارکت تشکیلات خودگردان و دو کشور عربی دیگر در این نشست اقدامی شرم آور و خیانت به خون ملت فلسطین است.

برگزاری این نشست در شرایطی که رژیم صهیونیستی از جبهه نوار غزه با پرتاب موشک‌های مقاومت مواجه است و در جبهه کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی ۱۹۴۸ با تشدید عملیات مقاومتی روبروست، اقدامی در راستای نجات این رژیم از بحران کنونی است.

نگاهی به شخصیت‌های مشارکت کننده صهیونیست بیانگر این مساله است که همه آنها سابقه نظامی و امنیتی داشته اند.

از طرف تشکیلات خودگردان نیز حسین الشیخ، ماجد فرج و مجدی الخالدی که از مقامات ارشد امنیتی و نظامی این تشکیلات هستند در این نشست مشارکت کردند.

باربارا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و هادی عمرو معاون وزیرخارجه آمریکا در امور فلسطین و اسرائیل نیز مقامات شرکت کننده از سوی آمریکا در این نشست بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093679

مهمترین اخبار ایران و جهان: