نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 22:44

امدادرسانی به بیش از 298 هزار نفر در سال جاری

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از رشد 15 درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات در سوانح جوی- اقلیمی در 354 روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمودی با اشاره به ارائه خدمات امداد و نجات در سوانح جوی– اقلیمی، گفت: در ۳۵۴ روز گذشته، عملیات و خدمات امدادونجات در سوانح جوی و اقلیمی رشد، ۱۵ درصدی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این مدت زمان، ۲۲۶۱ مورد عملیات امداد و نجات در خصوص سوانح جوی شامل بارش سنگین برف، کاهش شدید دما، کولاک برف، پدیده مانسون، آبگرفتگی و ... به ثبت رسیده است که منجر به امدادرسانی به ۲۹۸ هزار و ۶۸۲ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان شده است. طی این مدت زمان، ۳۶ هزار و ۱۲۴ نفر از آسیب‌دیدگان و در راه‌ماندگان اسکان اضطراری، ۳۵۴ نفر از بیماران و مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۴۲۳ نفر از افراد گرفتار در محاصره برف و سیلاب به مناطق امن انتقال یافته‌اند.

محمودی افزود: در این مدت زمان، امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۳۳۲ عملیات برف و کولاک، ۸۶۴ عملیات سیل و آبگرفتگی، ۳۳ عملیات کاهش شدید دما، ۱۷ عملیات توفان و ۱۵ عملیات در سایر موارد شرکت کردند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که بیشترین امدادرسانی در سوانح جوی در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاده است،عنوان کرد:امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این استان، به ۶۷ هزار و ۷۹ نفر ارائه خدمات دارند که شهرستان کوهرنگ با امدادرسانی به ۲۴ هزار و ۴۶۱ نفر بیشترین خدمات را در بین شهرستان‌ها دریافت کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093479

مهمترین اخبار ایران و جهان: