نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 17:12

۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در ساری تعریف شده است

ساری - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری با اشاره به تصویب بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گفت: هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،، سید حسین احمدی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جلسات متعدد برای عوارض و بودجه تشکیل شد،، افزود: این کمیسیون از آبان ماه کار خود را برای بررسی شروع کرده است.

وی اظهار داشت: بررسی بودجه و عوارض با وسواس زیادی انجام شد و دستورالعمل‌های مختلفی در این راستا مدنظر قرار گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها عنوان کرد: تغییرات لازم در این زمینه اعمال شده است و عوارض باید تا ۱۵ بهمن تثبیت می‌شد و مجبور شدیم وقت بیشتری برای بررسی لحاظ کردیم.

احمدی با اظهار اینکه هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان از بودجه با هزار میلیارد تومان وام را برای بودجه شهرداری تصویب کردیم، افزود: در بودجه ظرفیت سازمان‌های تابعه را افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: قرار بود ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه سازمان‌ها لحاظ شود، افزود: با افزایش این میزان به ۲۰۹ میلیارد تومان رسید.

احمدی گفت: همه سازمان‌های تابعه تا اردیبهشت ماه باید ظرفیت‌ها را افزایش دهند و در این زمینه بحث‌های فنی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طرح جامع ساری نیمه دوم سال ۶۰ تعریف شد از این رو شاهد توسعه نامتوازن بودیم و با رشد شهرنشینی و خودگردانی شهرداری‌ها به مدیریت کوتاه برد و تراکم فروشی متوسل شدیم

احمدی افزایش تقاضا برای مسکن و سوداگری زمین را از دیگر چالش‌ها ذکر کرد و گفت: با توجه به این تقاضای مسکن در آینده کاهش می‌یابد باید در پی افزایش درآمد پایدار باشیم از این رو ظرفیت سازمان‌ها باید توسعه یابد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نگاه به تراکم فروشی را باید کاهش دهیم، گفت: هزار میلیارد تومان از بودجه مربوط به پروژه‌های سرمایه گذاری است.

وی افزود: بیشتر نگاه ما سمت سرمایه گذاری است و درآمد پایدار شهرداری‌ها مبتنی بر عوارض و نوسازی و عوارض بهره برداری تعریف شده است.

وی گفت: بودجه سال جاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون هزار میلیارد تومان محقق شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095035

مهمترین اخبار ایران و جهان: