نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 00:37

اجرای طرح اصلاح اضطراری ورودی آب«گل گل» به شهر ایلام

ایلام-مدیرعامل آبفای ایلام از اجرای طرح اصلاح اضطراری ورودی آب گل گل به شهر ایلام خبر داد.

پرویز ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مشکل عدم پایداری آب برخی مناطق شهر ایلام در هفته گذشته، با اجرای طرح اضطراری انتقال آب از مخازن ۵ هزار و۷ مترمکعبی مرکز پیام مشکل افت فشار آب مناطق مرتفع شهر ایلام و مناطق تحت پوشش چشمه گل گل مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد در همین راستا طرح اصلاح اضطراری آب چشمه گل گل به مخزن ۵ هزار و۷ هزار مترمکعبی مرکز پیام شهر ایلام و انتقال آن توسط ایستگاه پمپاژ و اجرای ۳ کیلومتر خط انتقال به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی تصفیه خانه انجام خواهد شد.
ناصری تصریح کرد: این طرح با هدف جابجایی خط انتقال اصلی چشمه گل گل از زیر منازل مردم در ضلع کمربندی شرقی ایلام و افزایش استحصال آب از این چشمه اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ضمن تاکید بر اهتمام مجموعه آبفای استان در مدیریت صحیح توزیع آب شهر ایلام تاکید کرد: این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان مطالعه و در حال اجرا می‌باشد که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال هزینه شده و با توجه به مشکلات چند روز گذشته، امیدواریم تا ۲۰ روز آینده این طرح وارد مدار شود.

مدیرعام آبفای استان در پایان خاطرنشان ساخت: با اجرای کامل این پروژه مشکل آب مناطقی از شهر ایلام که از چشمه گل گل تامین می‌شود، مرتفع و از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357479

مهمترین اخبار ایران و جهان: