نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 08:53

تکریم مردم در بیمارستان‌های استان بوشهر اولویت کادر درمان باشد

بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواستار توجه به نیازهای بیماران در مراکز درمانی شد و گفت: تکریم مردم در بیمارستان‌های استان بوشهر اولویت کادر درمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان‌پناه صبح شنبه در نشست کمیته اخلاق بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کمیته اخلاق بالینی با هدف افزایش میزان رعایت استانداردهای اخلاق حرفه‌ای در ارائه خدمات سلامت در محیط‌های بالینی تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر حرفه‌ای‌گرایی و اخلاق حرفه‌ای در مدیریت بالینی، تصریح کرد: کمیته‌های اخلاق بیمارستانی مسئول بررسی اخلاقی روند ارائه خدمت در بیمارستان‌ها هستند و نقش مهمی در تنظیم روابط بیمار و پزشک، حفظ حقوق متقابل آنها، ارتقای خدمات سلامت و ایجاد اعتماد متقابل بین گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت ایفا می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: حضور پزشک بر بالین بیمار، ارتباط مناسب بین ارائه‌دهندگان خدمت و بیماران، دریافت‌های نامتعارف، خطاهای پزشکی و بحث‌های اهدای عضو و پیوند از جمله موارد قابل توجه اخلاقی در نظام مراقبت‌های درمانی است.

ارتقای کیفیت خدمات درمانی

یزدان‌پناه با اشاره به انتظارات معاونت درمان دانشگاه از بیمارستان‌ها تأکید کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به نیازهای غیربالینی بیماران در کنار نیازهای بالینی، محافظت مالی از بیماران و توجه ویژه به اقتصاد درمان و ارتقای کیفیت خدمات درمانی باید در اولویت باشد.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: اجرای سیاست‌های جدید از جمله سیاست‌های جوانی جمعیت، سیاست‌های بیمه‌ای، سیاست‌های ارزی دارویی، تقویت ارتباطات بین‌بخشی و تیم‌سازی، پایش و نظارت منظم و مستمر توسط رؤسا و مدیران بیمارستان، توجه به مساله نگهداشت تجهیزات و تأسیسات، تقویت بخش‌های درمانگاهی، ارتباط با واحدهای ستادی معاونت درمان و برنامه ریزی جهت افزایش ضریب اشغال تخت به همراه ارتقای کیفیت و ایمنی خدمات از دیگر انتظاراتی است که این معاونت در بیمارستان‌ها دارد.

در این کارگاه کتایون وحدت استادگروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و عاطفه اسفندیاری دانشیار سیاست‌گذاری سلامت و مدیر امور بیمارستانی و تعالی بالینی معاونت درمان نیز به ارائه اصول و مبانی حرفه‌ای‌گرایی در مدیریت بالینی و تاکید بر پوشش حرفه‌ای پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320735

مهمترین اخبار ایران و جهان: