نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:38

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار زائر اربعین از فارس در کربلا

شیراز- دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار نفر از فارس برای شرکت در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی علوی اردکانی در نشست ستاد اربعین فارس از اعلام آمادگی موکب‌داران و خادمان زائران استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان فارس برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حضور یابند.

علوی افزود: با توجه به وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم دیگر در این شهر و استان و اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی شناخته شده است، معمولاً در ایام اربعین زائرانی که از استان‌های شرقی و جنوبی کشور و حتی کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان و هند راهی اربعین می‌شوند، در این شهر نیز به قصد زیارت توقف و استراحت می‌کنند، بنابراین مقرر شد محل‌های اسکان موقت مناسب همانند سال قبل توسط شهرداری شیراز و موکب‌های مستقر در شهر شیراز برای این زائران مهیا و آماده شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استان فارس همچنین افزود: اعزام زائران پس از ثبت‌نام در سامانه اربعین و با داشتن گذرنامه دارای اعتبار و یا برگ عبور و گذرنامه مخصوص اربعین امکان‌پذیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317379

مهمترین اخبار ایران و جهان: