نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:59

در سال جاری ۳۵ مورد رفع تصرف حریم راه‌های تویسرکان انجام شده است

همدان- دادستان تویسرکان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ مورد آزادسازی و رفع تصرف از حریم راه‌های شهرستان تویسرکان انجام شده است.

مصطفی ربانی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره آزادسازی حریم راه‌های شهرستان تویسرکان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵ مورد آزادسازی و رفع تصرف از حریم راه‌های شهرستان تویسرکان انجام شده است.

وی افزود: همچنین پیگیر انتقال زندان به خارج از شهر هستیم.

دادستان تویسرکان با اشاره به قوانین تغییر کاربری گفت: هر گونه تغییر کاربری در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست طبق ماده ۳ آئین نامه اجرای قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی و زراعی و باغ‌ها باید ابتدا از محیط زیست توسط جهاد کشاورزی استعلام و بعد از تأیید محیط زیست، مجوز تغییر کاربری صادر شود.

ربانی خاطرنشان کرد: همچنین هر گونه دست درازی و تخریب و تصرف اراضی ملی خارج از نوبت طبق تبصره ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی رسیدگی و برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تخلف آلودگی‌های زیست محیطی بیان کرد: مراکز کارخانه‌ای و تولیدی در صورتی که هرگونه تخلف محیط زیستی داشته باشند با توجه به سیاست قوه قضائیه در حمایت از تولید بدواً اخطاریه به منظور رفع خلاف و آلودگی زیست محیطی با تعیین مدت معین و اعاده به وضع سابق صادر و ابلاغ می‌شود.

دادستان تویسرکان عنوان کرد: همچنین متولیان امر مکلف هستند مستندات و نظر کارشناسان محیط زیست را جمع‌آوری و در گزارشی دقیق، آن را به دادستانی به منظور اقدام قانونی لازم ارسال تا وفق مقررات برخورد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317335

مهمترین اخبار ایران و جهان: