نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 18:20

شناخت بازار مصرف‌ برای ایجاد یک تعامل تجاری و اقتصادی حائز است

زنجان-سفیر ایران در بلغارستان گفت: شناخت بازار مصرف‌کننده برای ایجاد یک تعامل تجاری و اقتصادی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایروش ظهر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی و تجاری استان زنجان با تاکید بر اینکه شناخت بازار مصرف‌کننده برای ایجاد یک تعامل تجاری و اقتصادی حائز اهمیت است، گفت: بلغارستان کشوری برای ورورد به اتحادیه اروپا است و سخت‌گیری‌های اروپای غربی را ندارد.

وی افزود: در کشور بلغارستان حوزه‌های سرمایه‌گذاری مشخص است و یکی از الزامات گسترش تجاری با یک کشور، شناخت و آگاهی دوطرفه است.

ایروش با تاکید بر اینکه بخش دولتی و فعالان اقتصادی بلغارستان تمایل خوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران دارند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران کشور بلغارستان خیلی ریسک‌پذیر نیستند و ظرفیت سرمایه‌گذاری وسیعی ندارند و از این‌رو سرمایه‌گذران این کشور اطمینان دقیق از نتایج فعالیت جهت آغاز همکاری و سرمایه‌گذاری را خواهان هستند.

سفیر ایران در بلغارستان با بیان اینکه مانع اصلی توسعه نیافتن تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، ناآشنایی دو طرف از همدیگر است، گفت: ترسیم و طراحی مناسب روابط تجاری و اقتصادی، در گرو شناخت درست و مطلوب از ظرفیت‌ها است.

ایروش افزود: کارخانجات و شرکت‌های ایرانی عرضه خیلی ضعیفی دارند و به خوبی نمی‌توانند محصول خود را معرفی کنند و فهم از خواسته‌ها، روش دقیق‌ کار، بازار سرمایه‌گذاری برای بلغاری‌ها اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه زنجان جزو قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور است، ادامه داد: وجود دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها موجب توسعه ارتباط خارجی است و از این ظرفیت باید بیشتر بهره گرفت.

سفیر ایران در بلغارستان گفت: فعالان استان در حوزه شیمیایی، فلزات، معدن، صنایع بسته‌بندی، صنایع گردشگری می‌توانند ظرفیت‌ و نیازها را بررسی و سپس وارد شوند.

ایروش افزود: معرفی دقیق از توانمندی، میزان تولید، رصد قیمت از مواردی است که شرکت‌های ایرانی و استانی باید به آن توجه داشته باشند.

بین ایران و بلغارستان مراوداتی در حوزه‌های نساجی و کاغذ و تجهیزات برق وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این نشست گفت: بین ایران و بلغارستان مراوداتی در حوزه‌های نساجی و کاغذ و تجهیزات برق وجود دارد.

صمد یوسفی‌اصل افزود: از بلغارستان می‌توان به عنوان دروازه ورود به اروپا استفاده کرد و باید متوجه بود که روشن شدن اقدامات انجام شده در حوزه تجارت زمان‌بر است.

وی گفت: نیروی کار و هزینه انرژی ارزان قیمت، موقعیت ویژه‌ای را در اختیار قرار داده تا بتوان نسبت به برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری اقدام کرد که البته شراط این موفقیت وجود اراده و تمرکز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315635

مهمترین اخبار ایران و جهان: