نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:26

وعده جدید استاندار زنجان؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با مولدسازی

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان مسائل مختلفی مطرح شد که در نتیجه استاندار زنجان از مدیران دولتی درخواست کرد از هزینه متمرکز وزارت‌خانه‌ها برای پیشبرد پروژه‌ها منابع جذب کنید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان صبح امروز به ریاست استاندار زنجان و با حضور دیگر مسئولان استانی (اعضای اصلی و مدعویین) در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان با موضوع نحوه تخصیص بودجه استانی به دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

این جلسه به چند دستور کار ارائه گزارش عملکرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1401  و سیاستگذاری شورا برای توزیع اعتبارات سال 1402؛ مرور بندهای استانی ضابطه اجرایی بودجه سال 1402 کل کشور و همینطور واگذاری محلی برای نگهداری معتادان متجاهر در نزدیکی پلیس راه زنجان - بیجار که متعلق به جهاد کشاورزی استان زنجان است، در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

در این جلسه مدیران دستگاه علوم پزشکی و محیط زیست از کاهش اعتبارات استانی گلایه و انتقاد کردند و خواستار تجدید نظر در این حوزه شدند‌‌. همینطور فرماندار زنجان هم از پایین بودن آبادی و توسعه شهرستان زنجان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان انتقاد کرد و خواستار تزریق بودجه برای جبران عقب ماندگی این شهرستان شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه در نیمه دوم دهه 80 پروژه‌های زیادی در سطح استان کلنگ‌زنی شده و همچنان بسیاری از آن‌ها نیمه‌کاره باقی مانده است. البته از طریق مولدسازی در نظر داریم بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم و سفر اخیر رئیس سازمان خصوصی‌سازی به زنجان بسیار منشأ خیر و برکت بود.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه نگاه راهبردی به مسئله بودجه را باید تغییر دهیم، گفت: در بودجه‌ریزی برای طرح ها باید هوشمندانه عمل کنیم؛ مدیرانی که بیشترین بودجه متمرکز در وزارت خانه‌ها را برای استان جذب کنند از امتیازات بالایی برخوردار خواهند شد‌.

وی تشریح کرد: واقعیت این است که وضعیت بودجه استان در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت خوبی نیست اگر چه در سال گذشته با تلاش‌ها و انرژی‌های زیادی که گذاشته شد موفق شدیم بودجه استان را ارتقا دهیم‌.

استاندار زنجان گفت: این موفقیت در حالی به دست آمد که همه استان‌ها برای افزایش بودجه خود تلاش می‌کنند ولی ما توانستیم با جلسات متعددی که با افراد ذی‌نفوذ بودجه که در مجلس حضور دارند، این موفقیت را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران توجه داشته باشند هرگونه جذب اعتبارات کشوری به داخل استان سبب تقدیر مدیر خواهد شد. حتما در سال جاری هماهنگی جلساتی را با وزیر و یا معاون وزیر وزارت خانه‌های خود ترتیب دهند‌.

افشارچی با اشاره به اینکه در حال رایزنی هستیم که پای سرمایه‌گذاری ایرانسل و آسیاتک را به زنجان باز کنیم گفت.: 

تحقق 2 هزار میلیارد تومانی از اعتبارات سفر رئیس جمهور

استاندار زنجان از تحقق 75 درصدی تعهدات سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات سفر رییس جمهور به این استان معادل 2 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: 490 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان نیز جزو تعهدات استانی بوده که تاکنون حدود 200 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد بودجه استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده، رتبه استان زنجان در اعتبارات هزینه ای از 26 به 23، در اعتبارات تملک دارایی از 27 به 26 و در اعتبارات استانی از 26 به 21 ارتقا پیدا کرد.

افشارچی خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز برای پیشبرد طرح ها به جز از منابع بودجه ای و استانی باید از طریق مدیران و با جذب اعتبارات ستادی پیگیری شود؛ اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده و همچنین درآمد پیش بینی شده حاصل از فروش پسماند "روی" از دیگر محل های تامین منابع در استان طی سال جاری است.

تقدیر از مدیر جهاد

وی در پایان از مدیر جهاد کشاورزی استان بابت در اختیار گذاشتن یک محل برای نگهداری معتادان متجاهر تقدیر و تجلیل کرد و گفت: این اقدام مدیر جهاد کشاورزی در حالی صورت گرفت که برخی از مدیران استانی حاضر نیستند یک صندلی در اختیار استان قرار دهند.

پرویز خالقی فرماندار زنجان در این جلسه اظهار داشت: شهرستان زنجان نسبت به دیگر شهرستان‌های دیگر از شرایط توسعه و آبادانی عقب است و از مسئولان استانی درخواست دارم با تزریق اعتبار میانگین توسعه شهرستان زنجان را افزایش دهند.

وی گفت: به‌طور مثال میانگین گازرسانی در زنجان در سال گذشته 86 درصد بود که نسبت به دیگر شهرستان‌ها ، زنجان عقب است و باید فکری به حال زنجان کرد.

خالقی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی با فرماندار شهرستان ها هماهنگ باشند، گفت: هیچ پروژه ای نباید بدون هماهنگی با فرماندار استارت بخورد و متاسفانه سال گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کمبود منابع مالی، از فرمانداری درخواست کمک هزینه می‌کردند.

محمدرضا یافتیان مدیرکل محیط زیست استان زنجان هم در این جلسه از کاهش 15 درصدی بودجه این اداره نسبت به سال گذشته انتقاد کرد و گفت: این کاهش با کدام هزینه جبران خواهد شد در حالی که محیط زیست نیازمند بودجه فراوان برای اجرای ماموریت های بیشمار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1290835

مهمترین اخبار ایران و جهان: