نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 17:12

فرونشست پل عابر پیاده در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روز گذشته یکی از پایه‌های پل عابر پیاده در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان حفره‌ای در آن ایجاد و بلافاصله تیم کارشناسی برای علت‌یابی به محل حادثه اعزام شد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فرونشست پل عابر پیاده روبروی بیمارستان امام حسین(ع) اظهار داشت: روز گذشته یکی از پایه‌های پل عابر پیاده در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان حفره‌ای در آن ایجاد شد بلافاصله تیم کارشناسی به محل حادثه اعزام و علت‌یابی انجام شد.

وی با اشاره به حضور تیم شرکت آبفا، شهرداری منطقه و تیم فنی در محل حادثه افزود: در زیر پایه پل یک خط لوله آب و فاضلاب است اما دچار شکستگی نشده بود و علت حفره ایجاد شده شکستگی لوله آب نیست.

شیشه‌فروش گفت: بر اساس بررسی‌های فنی انجام شده ۱۲ سال پیش این پل اجرا شده و در زمان احداث مباحث ایمنی را را رعایت نکردند و یکی از پایه‌های این پل بر روی کلکتور فاضلاب و لوله آب قرار گرفته است بنابراین یکی از الزامات ایمنی این است که پایه‌های پل بر روی لوله‌های آب و فاضلاب قرار نگیرد چون با شکستگی لوله، پایه پل می‌توانست دچار آسیب شود و بسیار مخاطره‌آمیز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مصالحی که برای استحکام‌بخشی پایه پل استفاده شده مناسب نبوده است، تصریح کرد: این پل نزدیک منطقه رهنان است و بر اساس مطالعات انجام شده فرونشست زمین در این منطقه گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به شهرداری اصفهان اعلام کرده‌ایم که عبورومرور روی پل انجام نشود و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری بررسی‌های فنی را انجام دهند تا پل جابه‌جا شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه سازمان زمین‌شناسی در گذشته برای منطقه رهنان نرخ فرونشست زمین تعیین کرده است، بیان کرد: مقرر شد سازمان زمین‌شناسی برنامه‌ریزی لازم برای ادامه تعیین نرخ فرونشست زمین انجام دهد و مشخص کند که چه میزان فرونشست زمین در این حادثه تأثیر داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود می‌تواند به پر شدن تدریجی سفره‌های آب زیرزمینی کمک کند.

به گزارش فارس، بعد از حادثه ایجاد فروچاله بر اثر نشست آب از خط لوله آبرسانی در محدوده چهاراه نظر شهر اصفهان و فرو رفتن چرخ یک دستگاه اتوبوس در چاله در تاریخ ۵ خردادماه و نشست زمین و ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر بر اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان آبشار در عمق ۳.۵ متری در تاریخ ۸ خردادماه و فرونشست زمین در اتوبان شهید آقابابایی در ۱۴ خردادماه این چهارمین حادثه فرونشست زمین در یک ماه گذشته است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290979

مهمترین اخبار ایران و جهان: