نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:46

افزایش اعتماد عمومی با تلاش دستگاه قضا برای احیا واحدهای تولیدی

قزوین- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در مجموعه قضائی استان قزوین صورت گرفته است،گفت: تلاش دستگاه قضا برای احیا واحدهای تولیدی افزایش اعتماد عمومی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید محمد ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن عدالت دادگستری کل استان برگزار شد؛ اظهار کرد: این روزها یادآور شخصیت متفکر و عالم سیاست مداری است که نقش تعیین کننده‌ای در کشور داشته است و به درستی امام خمینی (ره) فرمودند که شهید بهشتی یک ملت است.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در این مقطع حیات خود با بهره مندی از ظرفیت‌های ویژه حجت الاسلام اژه ای و استفاده از تجارب کارشناسان و صاحب نظران، دارای منزلت و جایگاه ویژه ای است که با کنار گذاشتن سلایق شخصی عوامل انسانی به مجموعه قضائی نظم بخشیده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در بازدیدی که از دادسرای مرکز استان داشتیم مشاهده کردیم که فضای غالب بر مجموعه علمی و آراسته به اخلاق بوده و افراد با شخصیت و صلاحیت در جایگاه‌های حساس قضائی قرار دارند که بسیار امید بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: اقدامات ارزشمندی در مجموعه قضائی صورت گرفته که می‌توان به تشکیل کارگروه‌هایی اشاره کرد که موجب شده تا علاوه بر افزایش مصالحه پرونده‌ها در بیشتر جرایم با کاهش قابل توجه روبرو شویم.

وی تصریح کرد: افزایش حضور میدانی مسؤولان قضائی در بین مردم و بازدیدهای مستمر از واحدهای صنعتی علاوه بر اینکه اعتماد عمومی مردم را به قوه قضائیه افزایش داده، رضایت مندی عمومی را در پی داشته و با ورود قاطع دستگاه قضا و احیا واحدهای تولیدی و صنعتی برای بسیاری از افراد اشتغال زایی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ضمن اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی قزوین، عنوان کرد: استان قزوین در حوزه اشتغال زندانیان در جایگاهی خوبی قرار دارد به طوری که بخشی از زندانیان با توجه به مهارت‌هایی که دارند با علاقه و پشتکار در داخل و بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند و حتی برای حمایت از بنیان خانواده برای تعدادی از خانواد زندانیان نیز اشتغال زایی شده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: مهم‌ترین کاری که به صورت ابتکاری در دادسرای استان برای اولین بار در کشور اجرا شده این است که دفتری با نام اعتذار ایجاد شده تا طرفین دعوی با حضور در آن و اقداماتی که در مجموعه صورت می‌گیرد با یک معذرت خواهی ساده به صلح و سازی منجر شود.

وی با بیان اینکه اگر کسانی با رفتار، عمل و زبان خود به کسی ظلم می‌کنند می‌توانند با یک معذرت خواهی به دعوی پایان دهند گفت: بر اساس آماری که ارائه شده از ۸۰ پرونده مطرح شده در این واحد ۳۸ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305879

مهمترین اخبار ایران و جهان: