نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:41

شروع سم پاشی دشمنان علیه طرح نفس در فضای مجازی

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از شروع سم پاشی ها علیه طرح نفس در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در دومین همایش کشوری توانمند سازی و شبکه سازی مراکز نفس سراسر کشور با بیان اینکه رهبری تأکیدات ویژه ای بر افزایش جمعیت و امیدآفرینی در جامعه داشته اند و دارند، اظهار داشت: متأسفانه امروز برخی افراد، راهی را می‌روند که دیگران برای ما طراحی کرده اند و آن مسیر هم، طرز فکر، فرهنگ و خانواده ما را نشانه گرفته بنابراین، مهم‌ترین ابزار مقابله با این جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان، اجرای صحیح فرامین رهبری است.

وی به طرح نفس اشاره کرد و گفت: در این طرح باید تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط وارد شوند و در افزایش جمعیت و فرزندآوری وظایف خود را به درستی انجام دهند. با وجود اینکه هنوز در ابتدای اجرای این طرح هستیم ولی سم پاشی ها و حاشیه سازی ها در فضای مجازی توسط دشمنان شروع شده است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته و با اجرای طرح نفس، ۲ هزار کارت ملی در کشور اضافه شد و این طرح می‌تواند در صورت اجرای درست و همکاری مؤثر سایر نهادها در افزایش جمعیت و فرزندآوری، از طرح‌های مؤثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ و اجرای برنامه سلامت خانواده توسط وزیر بهداشت، یادآور شد: وزیر بهداشت حمایت بسیار خوبی در اجرای برنامه سلامت خانواده، پیگیری تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت، فرزندآوری و حمایت از ماما ها داشته است که اجرای این طرح باعث شده، حدود ۸ هزار ماما وارد سیستم بهداشتی کشور شوند.

فرشیدی خطاب به ماماها عنوان کرد: ماماها باید به صورت محله محور، مادران باردار را شناسایی و از لحاظ بهداشتی و درمانی آنها را حمایت کنند.

به گفته وی، در قانون بودجه امسال برنامه‌های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده به خوبی دیده شده که لزوم اجرا و حمایت از برنامه‌های افزایش جمعیت را دو چندان می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306279

مهمترین اخبار ایران و جهان: