نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:12

امدادرسانی به یک کوهنورد ۷۰ ساله در ارتفاعات سبلان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل به یک مرد ۷۰ ساله که در حال صعود به قله سبلان بود امداد رسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز ارشادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه ۵ تیر، پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر ترومای بینی، مچ دست و ساق دست یک کوهنورد ۷۰ ساله در مسیر صعود به سبلان (بالاتر از پناهگاه سنگ پروانه) بود که بلافاصله یک تیم کوهستان با ۴ نفر نیروی عملیاتی با یک دستگاه خودروی آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شده و اقدامات اولیه را انجام دادند. 

وی افزود: فرد مصدوم از محل حادثه توسط نیروهای مردمی به پناهگاه انتقال داده شده بود که وی از پناهگاه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر بعد از چند ساعت تلاش تیم عملیاتی این جمعیت جهت تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین شهر انتقال داده اند. 

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات و وجود کوه سبلان در استان، هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی، تلفن همراه و... را به همراه داشته باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310779

مهمترین اخبار ایران و جهان: