نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:10

دستگاه‌های نظارتی و دولتی از تشکیل فساد پیشگیری کنند

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با تسلیت سالروز شهادت امام باقر علیه السلام اظهار داشت: امام باقر علیه السلام با جریان تحریف در معارف و احکام اسلامی که توسط حکام جور بوجود آمده بود مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: بنی امیه برای محکم کردن حکومت خود نیازمند به تحریف واقعیت بود و کار مهم دیگر امام باقر علیه السلام ایجاد شبکه ای از عالمان دینی در حوزه‌های مختلف برای جلوگیری از تحریف دین و ترویج گفتمان دینی بود.

امام جمعه اهرم با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: نقشه استعمار پیر انگلیس برای در هم شکستن و نابود کردن جوانان این مملکت این بود که مواد مخدر مثل تریاک را با قیمت ارزان پخش می‌کردند و سوخته آن را با چند برابر قیمت می‌خریدند به حدی که برای بعضی مصرف تریاک تبدیل به شغل شده بود و آمار معتادین در سال ۱۳۱۴ به ۵ میلیون نفر رسیده بود.

وی افزود: امروز هم نقشه دشمن انسانیت، معتاد کردن با قرص‌های مخدر و مشروبات است که خانواده‌ها باید نسبت به سرنوشت فرزندانشان مواظبت کنند چرا که سرانجام معتاد شدن به این امور جز گوشه زندان یا گوشه قبرستان نیست.

پهلوزاده بیان کرد: اگر زمان شاه محموله ۱۸۹ تنی مواد مخدر ۵۰۰ کیلوگرم گزارش می‌شد و مابقی برای اشرف خواهر شاه تحویل داده می‌شد اما انقلاب اسلامی برای حراست از جوانان این مملکت و مبارزه با مواد مخدر نزدیک به چهار هزار شهید داده است و این صداقت انقلاب اسلامی برای جهانیان نشان می‌دهد و دروغگویی نظام طاغوتی شاهنشاهی است.

وی با اشاره به روز عرفه و دعای پرفیض عرفه امام حسین علیه السلام و حرکت ایشان به سمت کربلا گفت: از فیض و برکت و معنویت دعای عرفه غافل نشویم و با فرزندان در این دعای پرفیض شرکت کنیم که هدف از خلقت، کسب معرفت و تقرب به حق تعالی است و دعای عرفه مقدمه قربانی کردن نفس و تقرب به حق تعالی است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای مبارزه با فساد می‌فرماید که در جمهوری اسلامی میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریب‌گران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به شدت ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند. این مبارزه نیازمند انسان‌هایی باایمان و جهادگر، و منیع الطّبع با دستانی پاک و دل‌هایی نورانی است.

پهلو زاده یاد آور شد: از تلاش‌های مجموعه قوه قضائیه در این چند سال اخیر و بزرگواران مجموعه دادگستری تنگستان که برای احقاق حق مردم تلاش می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنیم و انشاالله با سعه صدر بیشتر و اتقان و تسریع در رسیدگی‌ها می‌تواند مردم را نسبت به قوه قضائیه امیدوارتر کند.

وی اضافه کرد: با حضور و نظارت دقیق رئیس قوه قضائیه و شناسایی گلوگاه‌های فساد در کشور و معرفی به دولت برای اصلاح و ان شاءالله با قضات عادل و با ایمان و انقلابی غده چرکین فساد باید برطرف شود که مثل زلزله‌ای ویرانگر مشروعیت هر نظامی را از بین خواهد برد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: مبلغین و ائمه جماعت با بیان معارف غدیر و امامت امیرالمومنین حقیقت ولایت برای مردم تبیین کنند. از زحمات و تلاش‌های مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم و ان شاء الله در مسیر تبلیغ اسلام موفق باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303835

مهمترین اخبار ایران و جهان: