نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:42

جلوگیری از بیکاری ۲ هزار کارگر در استان سمنان

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با حمایت‌های قضایی که در استان طی سال گذشته صورت گرفت از بیکاری ۲ هزار کارگر جلوگیری شده است.

محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شعار هفته قوه قضائیه سال جاری در راه عدالت برای مردم انتخاب شده است، ابراز کرد: دستگاه عدلیه برای تحقق رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی تلاش بسیاری صورت داده است

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مسئولان دستگاه قضائی استان سمنان از ۵۲ کارخانه بازدید و با ۵۰۵ نفر از تولیدکنندگان استان دیدار داشتند، ابراز کرد: استماع موانع تولید و تلاش برای رفع آن از جمله اقدامات دستگاه قضائی در یک سال اخیر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان درباره تلاش‌های صورت گرفته در کارگروه قضائی ستاد رونق تولید و رفع موانع استان گفت: با حمایت‌های قضائی که در استان طی سال گذشته صورت گرفت از بیکاری دو هزار کارگر جلوگیری شده است.

عبدالهی با بیان اینکه دستگاه عدلیه استان سمنان بیش از ۴۰ کارخانه مشکل دار را به تولید بازگردانده است، بیان کرد: ورود دستگاه قضائی برای رفع موانع تولید در یک سال گذشته همچنین به تثبیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شش هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.

وی با بیان اینکه اگر مجموعه اقدامات دستگاه قضائی استان سمنان در قبال این کارخانه‌ها وجود نداشت، قطعاً این مجموعه‌ها تعطیل می‌شدند، افزود: با تعطیلی کارخانه‌ها شاهد بیکاری جمع زیادی از کارگران و مشکلات و مسائل بعد از آن بودیم که این گونه نشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303335

مهمترین اخبار ایران و جهان: