نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 08:38

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در اسفراین

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جنوب اسفراین خبر داد.

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طی تماس همیاران و معتمدین محلی  مبنی بر مشاهده  یوزپلنگ در مناطق آزاد جنوب شهرستان اسفراین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین سریعا به محل اعزام شدند.

وی گفت: محیط بانان با حضور در منطقه در شب بعد نیز یوزپلنگ را مشاهده نمودند اما با توجه به تاریکی هوا موفق به ثبت تصویر آن در شب نشدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: تصویر گرفته شده از حیوان به علت تاریکی هوا و کیفیت پایین تصویر، تشخیص دقیق آن را مشکل نموده بود اما بررسی کارشناسی رد پا و نمایه های بجای مانده توسط کارشناسان حیات وحش اداره حضور یوزپلنگ را در این منطقه تایید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت حضور یوزپلنگ در این منطقه، گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین بصورت شبانه روزی در محل حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه مناطق بیابانی جنوب استان قابلیت های ویژه ای جهت حضور یوزپلنگ دارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۷ مرتبه مشاهده یوزپلنگ در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304779

مهمترین اخبار ایران و جهان: