نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 16:12

بیش از ۲۰۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در اردبیل کشف شد

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در شهرستان کوثر کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد تقوی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از این محموله قاچاق اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و طیور، مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان کوثر هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده سرچم یک دستگاه اسکانیا حامل مرغ زنده قاچاق را توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تبریک هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مبارزه با قاچاق خط قرمز مسئولان نظامی و انتظامی استان اردبیل است و ما با هرگونه اخلال در نظم اقتصادی برخورد قاطع خواهیم کرد.

تقوی با بیان اینکه گلوگاه‌های قاچاق در اردبیل به طور کامل رصد و بازرسی می‌شود، افزود: در هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز این نظارت‌ها بیشتر شده و فضا را برای قاچاقچیان و ناامن‌کنندگان اقتصادی تنگ خواهیم کرد.

وی همچنین از کشف الوار جنگلی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با هوشیاری و انجام اقدامات حفاظتی یک دستگاه کامیون حامل الوار جنگلی قاچاق که از محورهای ترانزیتی وارد حوزه استحفاظی شهرستان اردبیل شده بود، توسط نیروهای حفاظتی منابع طبیعی شهرستان اردبیل توقیف شد.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قاچاق چوب‌آلات جنگلی و الوار از منابع طبیعی استان اردبیل در سال‌های گذشته روند رو به رشدی را داشته که امیدواریم مردم با احساس مسئولیت در قبال این منابع خدادادی، اجازه قلع و قمع درختان و نابودی جنگل‌ها را ندهند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق سوخت و الوار جنگلی توسط سودجویان آن را به شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328235

مهمترین اخبار ایران و جهان: