نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 19:34

حمله آفت به نخلستان‌های اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های 2 روستای خوروبیابانک تحت تاثیر آفت زنجرک قرار گرفته که سم‌پاشی زمینی در برخی از مناطق انجام شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات سم‌پاشی و مقابله با آفت زنجرک درختان نخل در روستاهای گرمه و مهرجان شهرستان خور و بیابانک توسط عوامل اجرایی حفظ نباتات در حال انجام است.

وی افزود: ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های این دو روستا تحت تاثیر این آفت قرار گرفته که سم‌پاشی زمینی در برخی از مناطق انجام شده است.

شیشه‌فروش بیان کرد: به منظور پیشگیری از تشدید خسارات از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست شده با اعزام تیم‌های فنی و تجهیزات مبارزه هوایی در راستای پیشگیری از سرایت آفت به مناطق دیگر اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جلسه مدیریت بحران برای برنامه‌ریزی و هماهنگی بین بخشی و مشارکت کشاورزان و بخش‌های اجرایی در کنترل آفت کارشناسان حفظ نباتات استان و نماینده سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین عملیات مبارزه با آفت سن در ۵ هکتار از تاغزارهای حوالی چوپانان شهرستان نایین در عرصه‌های طبیعی انجام و اقدامات کنترلی برای پیشگیری از ورود آفت به باغات و مزارع توسط مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی انجام شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328379

مهمترین اخبار ایران و جهان: