نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:08

تجهیز ناوگان حمل و نقل عربستان برای استقبال از مهمانان خانه خدا

وزارت حمل و نقل عربستان از برنامه‌های خود برای تأمین امنیت مسیرهای مواصلاتی این کشور و تجهیز ناوگان حمل و نقل برای استقبال از حجاج خانه خدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، «صالح بن ناصر الجاسر» وزیر حمل و نقل عربستان از آغاز به کار کارگروه «مسیرهای امن» برای سومین سال پیاپی در این کشور با هدف زیرنظر گرفتن راه‌های بین شهری در عربستان همزمان با موسم حج امسال خبر داد.

الجاسر بیان کرد که هدف از این کارگروه، افزایش امنیت و سلامت مسیرهای طولانی و ارائه خدمات بهتر به مهمانان خانه خدا است که از طریق گذرگاه‌های زمینی برای ادای مناسک حج وارد عربستان می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در چارچوب فعالیت کارگروه مسیرهای امن، شبکه مواصلاتی میان شهرهای عربستان که طول آن بیش از ۷۳ هزار کیلومتر است، با مشارکت بیش از ۵۵۰ نفر در قالب ۶۲ تیم در مناطق مختلف این کشور، رصد می‌شود. این اقدام با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله پهپادها صورت می‌گیرد.

وزارت حمل و نقل عربستان همچنین اعلام کرد که برای خدمات دهی بهتر به مهمانان خانه خدا، ۶ فرودگاه این کشور را برای استقبال از حجاج خارجی از جمله فرودگاه‌های بین المللی ملک خالد در ریاض، ملک عبدالعزیز، ملک فهد در الدمام و الطائف تجهیز کرده است.

همچنین ۳۶۱ تن از نیروهای ملی برای استقبال از بیش از ۱۰ هزار حاجی از طریق تجهیز ۱۰۰ نقطه با هدف اجرای اقدامات مربوط به گذرنامه‌ها به کار گرفته شده‌اند.

۲۴ هزار اتوبوس نیز برای انتقال حجاج در کنار ۱۲۰ نقطه نظارتی در ورودی‌های مکه و مدینه آماده استقبال از حجاج هستند.

۱۷ قطار برقی در ۹ ایستگاه با ظرفیت پذیرش ۳ هزار مسافر در هر قطار، می‌تواند هر ساعت ۷۲ هزار مسافر را در مسافتی به طول ۱۸ کیلومتر جابه جا کند.

از سوی دیگر، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که کسانی که بدون دریافت مجوز اقدام به ادای مناسک حج می‌کنند شاهد مجازات‌های مختلفی در این کشور خواهند بود.

این وزارتخانه تاکید کرد مجازات‌هایی که علیه افراد بدون مجوز اعمال می‌شود پرداخت جریمه نقدی تا ۵۰ هزار ریال سعودی و حبس به مدت ۶ ماه خواهد بود. بر اساس این گزارش، افراد مذکور در لیست سیاه عربستان سعودی وارد شده و امکان ورود به این کشور را نخواهند داشت.

از سوی دیگر، مسئولان سعودی از بازداشت ۳ شهروند مصری مقیم این کشور که در حال تبلیغ شرکت‌های صوری حج و زیارت بودند، خبر دادند.

آنها اعلام کردند که این ۳ شهروند مصری اقدام به تبلیغ شرکت‌های صوری حج و زیارت در فضای مجازی کرده و بعد از بازداشت آنها، اقدامات قضائی لازم علیه این افراد صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279535

مهمترین اخبار ایران و جهان: