نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 08:06

جابه‌جایی 1.8 میلیون تن کالا از استان سمنان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از جابه‌جایی یک میلیون و 805 هزار تن کالا در دو ماهه سال جاری از مبادی استان سمنان خبر داد.

غلامرضا طحان، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از جابه‌جایی یک میلیون و 805 هزار تن کالا در دو ماهه سال جاری از مبادی استان سمنان خبر داد و افزود: تعداد بارنامه‌های صادره در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۹ درصد رشد داشته است.

طحان گفت: در این بازه زمانی، با صدور 112 هزار و 100 بارنامه، یک میلیون و 805 هزار تن کالا از مبادی استان سمنان جابه‌جا شده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از گچ، سنگ گچ، سنگ، سیمان، نمک و سیمان به‌عنوان مهم‌ترین کالاهای جابه‌جا شده در استان سمنان یادکرد و افزود: همچنین در سال جاری با رشد ۳۳ درصدی تناژ حمل شده مواجهه بوده‌ایم.

طحان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: ۱۱۷ شرکت حمل‌ونقل کالا در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی، هم‌استانی‌ها، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه مشکل و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به‌منظور رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اطلاع دهند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر بارنامه فقط به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود، گفت: رانندگان توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر، قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279335

مهمترین اخبار ایران و جهان: