نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 08:48

الهیان: مجلس پیگیر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای، گفت: مجلس پیگیر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و اگر مذاکراتی هم صورت می‌گیرد در چارچوب این قانون است.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره صنعت هسته‌ای کشور گفت: ما پیشرفت‌های خوبی در صنعت هسته‌ای داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی مردم مشهود است و البته باید بیش از پیش از این صنعت در حوزه‌های مختلف زندگی مردم همچون حوزه پزشکی، کشاورزی، تامین انرژی و... استفاده شود.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که مجلس پیگیر حقوق مردم در حوزه هسته‌ای بوده و هست و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده، یکی از قوانین خوبی است که به تصویب رسیده و دست تیم مذاکره‌کننده ما را برای چانه‌زنی باز گذاشت تا بتواند در یک چارچوب مشخصی جلوی زیاده‌خواهی طرف مقابل بایستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر ملاک عمل برای دستگاه‌های مسئول همچون وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، قانون مجلس است و با نظارتی هم که مجلس داشته و دارد، عدول از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط دستگاه‌های مسئول، صورت نگرفته است.

الهیان خاطرنشان کرد: مجلس به‌طور جد پیگیر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و عدول از این قانون به هیچ وجه برای نمایندگان قابل پذیرش نیست و اگر مذاکراتی هم صورت می‌گیرد در چارچوب این قانون است.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند به بهانه مذاکرات نباید زیرساخت‌های هسته‌ای تعطیل شود که البته گزارش‌هایی هم که مجلس از دستگاه‌های مرتبط دریافت کرده، نشان‌دهنده این مسئله است که دستگاه‌ها متعهد به قانون اقدام راهبردی هستند و چارچوب‌های قانونی را مدنظر دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286335

مهمترین اخبار ایران و جهان: