نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 22:05

خروجی زاینده‌رود برای آبیاری باغات اصفهان افزایش یافت

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:خروجی زاینده‌رود برای آبیاری باغات اصفهان افزایش یافت .

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توزیع آب باغات و اشجار در شبکه‌های آبیاری غرب اصفهان در پی افزایش میزان خروجی از سد زاینده رود برای شهرستان‌های لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر و برخوار اغاز شد.

وی افزود: با توجه به مخاطرات ناشی از غرق شدگی در رودخانه و کانال‌های آب هشدار لازم برای عدم شنا در کانال‌ها و رودخانه در مسیر جریان آب صادر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت سردی آب ناشی از ذوب برف‌ها، شدت جریان و عمق کانال‌ها، شیب و لغزندگی دیواره کانال‌ها و بستر ناهموار و متغیر و وجود گودال در بستر وحالت گردابی رودخانه، ورود در آب و شنا خطر زا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ نفر در منابع آبی غرق شده‌اند، ادامه داد: تعداد ۳۴ تیم از شرکت آب منطقه‌ای شرکت میراب و شهرداری‌ها در مسیر رودخانه و کانال‌های آب به خصوص در روزهای تعطیل آخر هفته و با همکاری صنوف کشاورزان برای اطلاع رسانی و تسریع در جریان آب با رفع موانع در مسیر فعالیت و نظارت می‌کنند.

شیشه فروش افزود: با توجه به پیش بینی وزش تند باد و خیزش کانون‌های گرد و خاک تا روز شنبه در اکثر مناطق استان به خصوص شمال و شرق هشدارهای لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوهای تبلیغاتی، سازه گلخانه‌ها و داربست‌ها به دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

وی گفت: توصیه‌های لازم در رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای به دلیل کاهش میدان دید و گرد و خاک و عدم استقرار در مجاور درختان فرسوده ابلاغ و تیم‌های امدادی برای کمک رسانی در حوادث احتمالی در پایگاه‌های امدادی شهری و جاده‌ای استقرار یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287779

مهمترین اخبار ایران و جهان: