نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 10:10

بازار مرغ طی ۱۵ روز آینده به ثبات می‌رسد

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: درحال حاضر میانگین قیمت مرغ از ۷۵هزار تومان هم بیشتر نیست که امیدواریم طی ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به قیمت مصوب مرغ برسیم و نظام عرضه و تقاضا روال عادی به خود بگیرد.

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره وضعیت بازار مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همانطور که تاکید کردیم ۱۱۵ میلیون باید تولید داشته باشیم، در خرداد ماه ۱۲۰ میلیون تولید جوجه‌ریزی انجام شد که وارد سالن‌های مرغداری‌ها می‌شود.

وی افزود: این میزان تولید نشان‌دهنده این بوده با این میزان تولید، نگرانی ما در ارتباط با عرضه و تقاضا در بازار برطرف می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: طی روزهای آینده جوجه‌ریزی ۱۱۹ میلیون قطعه‌ای در اردیبهشت ماه وارد بازار تولید می‌شود که پاسخگوی نیاز بازار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: باتوجه به فصل تابستان و حضور مسافران در استان نیاز به مرغ در بازار استان بالا می‌رود و در کنار آن روزانه ارسال مرغ زنده و هم به‌صورت کشتار به تهران در دستور کار قرار دارد که در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حسن‌زاده با اعلام اینکه درحال حاضر  میانگین قیمت مرغ از ۷۵ هزار تومان هم بیشتر نیست ولی از قیمت مصوب فاصله دارد، اظهار کرد: امیدواریم طی ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به قیمت مصوب مرغ برسیم و نظام عرضه و تقاضا روال عادی به خود بگیرد.

وی یادآور شد: همچنین بحث مرغ تخم‌گذار و سایر اقدامات روی تولید و بازار تاثیر داشته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اعلام اینکه چالش‌هایی که در یک ماه گذشته شاهد بودیم، تجربه تلخی برای تولید بود، گفت: امیدواریم با عادی شدن بازار مصرف، نوسانات قیمتی در بازار نداشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288179

مهمترین اخبار ایران و جهان: