نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:05

حاکمیت سامانه ناپایدار تا اواخر هفته در اردبیل

اردبیل - رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌ آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان سامانه ناپایدار تا آخر هفته در مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل حاکم خواهد بود.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی استان سامانه ناپایدار تا آخر هفته در مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت حاکم خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا پنج شنبه آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری خواهد بود اما در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد رشد ابرهای همرفتی، وزش تند بادهای لحظه ای و رگبار باران و رعد برق در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی خواهیم بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه طی روز پنج شنبه ناپایداری ها در شمال استان قابل ملاحظه تر خواهند بود، افزود: روز جمعه آسمان غالباً نیمه ابری خواهد بود و در پاره ای از اوقات مه آلود توام با بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق انتظار می رود.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: همچنین طی روز شنبه با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی استان رگبار باران و رعد و برق احتمال می رود همچنین از نظر دمایی نیز امروز و فردا تغییرات قابل توجهی مشاهده نخواهد شد اما از روز پنج شنبه قدری از گرمای هوا کاسته می شود.

وی به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در سطح استان اشاره کرد و گفت: لذا اجتناب از توقف و اتراق در مسیر رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات به همشهریان و کوهنوردان توصیه می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283179

مهمترین اخبار ایران و جهان: