نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 20:13

آلمان:نمی‌توانیم تانک‌های آسیب دیده در جنگ اوکراین راجایگزین کنیم

وزیر دفاع آلمان امروز اذعان کرد: نمی‌توانیم تانک‌های آسیب دیده در جنگ اوکراین را جایگزین کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز سه شنبه در سخنانی اذعان کرد: برلین قادر به جایگزینی تانک‌ های آسیب دیده در جنگ اوکراین نیست.

وزیر دفاع آلمان در این ارتباط ادامه داد: ما نمی توانیم تک تک تانک‌ های لئوپاردی که در جنگ اوکراین آسیب می‌ بینند را جایگزین کنیم. اما کاری که ما انجام می دهیم این است که از ژوئیه به بعد، به عرضه تانک های بازسازی شده لئوپارد ۱ A۵ ادامه خواهیم داد. تا پایان سال (جاری میلادی) نیز تعداد آنها را به بیش از ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

«آندری ملنیک» معاون وزیر خارجه اوکراین دیروز دوشنبه ادعا کرد که دولت آلمان این ظرفیت را دارد که تانک های لئوپارد که به اوکراین ارسال می‌ کند را ۳ برابر کند.

این مقام دولت اوکراین در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفته بود که ارتش اوکراین به تانک های جنگی غرب، خودروهای جنگی پیاده نظام و دیگر خودروهای زرهی دیگر نیاز فوری دارد.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی انواع سیستم‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌ های سامانه هوایی، سامانه‌ های موشک پرتاب چندگانه، تانک‌ ها، توپخانه خودکششی و توپ‌ های ضدهوایی را به اوکراین ارسال کرده‌ اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز در اوایل ماه آوریل اعلام کرد که این ائتلاف از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون ۶۵ میلیارد یورو (۷۰ میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283535

مهمترین اخبار ایران و جهان: