نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:07

کم آبی تابستان با مصرف بهینه مدیریت خواهد شد

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز گفت: در حال حاضر وضعیت مصرف و تولید آب تقریبا یکسان است، چنانچه مشترکین ما بتوانند ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توانیم تابستان را بدون مشکل خاصی در زمینه آب سپری کنیم.

بهمن بهروزی، در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، درخصوص وضعیت آب در تابستان پیش رو اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت مصرف و تولید آب تقریبا یکسان است، چنانچه مشترکین ما بتوانند ۱۰ درصد صرفه جویی کنند می‌توانیم تابستان را بدون مشکل خاصی در زمینه آب سپری کنیم.

او ادامه داد: لازم به ذکر است کمبود آب وجود دارد اما چنانچه رعایت موارد و مصرف بهینه انجام شود با بحران روبه رو نخواهیم شد.

او به حوادث مشکل سازی که اختلال غیر منتظره ایجاد می‌کند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تابستان خوبی در زمینه توزیع آب در پیش داشته باشیم درصورتی که حوادث غیرمنتظره‌ای همچون شکستگی لوله و قطعی آب نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قطعی آب نخواهیم داشت، مگر اینکه با حادثه ای پیش بینی نشده روبرو شویم، افزود: برای مثال اخیرا  شکستگی لوله در محور همت شمالی باعث قطعی چند ساعته آب شد که پس از تعمیرات به حالت اول بازگشت، در کل تمام تلاشمان این است که قطعی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

او به وسایل سرمایشی پرمصرف به خصوص در فصل گرما هم اشاره کرد و افزود: باتوجه به گرم شدن هوا و استفاده از وسایل سرمایشی؛ مصرف آب نیز افزایش می یابد و باعث می‌شود حجم ذخایر کم‌شود لذا چنانچه به مصرف بهینه توجه نشود با مشکل برخواهیم خورد.

بهروزی به میزان مخازن ذخایر فعلی آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ متر مکعب مخزن ذخایر آبی در شهر شیراز داریم و علاوه بر آن در حال ساخت مخازن دیگر نیز هستیم که با اتمام آنها بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب شیراز  به خط دوم انتقال آب نیز اشاره کرد و گفت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز در مراحل نهایی است و قول داده شده تا یک ماه آینده تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

او در آخر توصیه هایی برای مصرف بهینه آب کرد و گفت: آبیاری فضای سبز را به زمان انتهای روز موکول کنید، کولرها کنترل شوند که نشتی نداشته باشند و پوشال ها تعویض شوند، شستشوی فرش و قالی به زمان های دیگری موکول شود و کلیع مواردی که صرفه جویی و دقت در آنها از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند باید مد نظر قرار گیرد.

گفتگو از: صبا بنکی

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283279

مهمترین اخبار ایران و جهان: