نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:51

اجرای طرح آبیاری تحت فشار موجب افزایش تولید و مدیریت مصرف آب می‌شود

استاندار لرستان گفت: علیرغم اینکه استان از منابع آبی خوبی برخوردار است، اما به صورت مناسبی در اختیار بهره‌برداران قرار نگرفته، به همین جهت هر چه بتوانیم مدیریت کنیم به نفع کشاورز، تولید و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، فرهاد زیویار صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح ۲۲۰ هکتاری آبیاری تحت فشار این شهرستان اظهار کرد: در روستای اشرف آباد شهرستان ازنا امروز طرح آبیاری تحت فشار مورد بهره برداری قرار گرفت که ۲۲۰ هکتار را تحت پوشش قرار داده است. 

وی با بیان اینکه این طرح به همت، همراهی و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و جهاد کشاورزی اجرا شده است گفت: ۹/۴میلیارد تومان کمک و تسهیلات به ۲۲۰ هکتار این طرح اختصاص داده شده است. 

استاندار لرستان، عمده کشت‌های تحت پوشش این طرح را شامل غلات، گندم،  چغندرقند، لوبیا و ... عنوان و تصریح کرد: طرح آبیاری تحت فشار، طرح خوبی است که به پشتوانه تشکیلات کم حجم ستاد اجرایی و برنامه‌های مدون جهاد کشاورزی استان اجرا شده است.

استاندار لرستان بیان کرد: حدود ۱۰۹ نفر از این تسهیلات بهره‌برداری کردند که ۴۰ نفر هم سرپرست خانوار هستند.

وی عنوان کرد: این طرح تاثیر بسیار زیادی به ویژه در زمینه هدر رفت آب دارد، علیرغم اینکه لرستان از منابع آبی خوبی برخوردار است اما به صورت مناسبی در اختیار بهره‌برداران قرار نگرفته به همین جهت هر چه بتوانیم مدیریت کنیم به نفع کشاورز، تولید و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302135

مهمترین اخبار ایران و جهان: