نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 12:11

هدهد سفید؛ یار مهربان کودکان و نوجوانان

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه هدهد سفید عنوان فعالیت ما در چهار بخش است، گفت: این بخش ها شامل کتاب هدهد سفید، جایزه هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید، کتابخانه‌های هدهد سفید (۱۳ کتابخانه فعال در سطح کشور) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ما هستیم که بچه‌ها به کتابخانه‌ها بیایند و قصه بخوانند و قصه بگویند زیرا کتابخانه‌ها خانه بچه‌هاست که به تبع آن یک آینده درخشان رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان از قصه‌گویی از گسترش کلیدواژه حیاتی گذشت، گفت: توجه به موضوع کودک یک بحث اساسی است و خدا را شکر می‌کنیم که اهداف وزارتخانه منطبق با خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هدهد سفید عنوان فعالیت ما در چهار بخش است، گفت: کتاب هدهد سفید، جایزه هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید، کتابخانه‌های هدهد سفید (۱۳ کتابخانه فعال در سطح کشور) این چهار بخش خواهد بود.

رمضانی با قدردانی از کتابداران در عرصه حوزه کودک و نوجوان، گفت: آموزش‌های لازم برای این موضوع برگزار شده در نهایت مورد ارزیابی هم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره بر تائید چندین ایده قصه‌گویی یک مسوول خارجی از استرالیا در بازدید از کتابخانه‌های کشور، گفت: او زمان برگشت به کشورش اذعان کرد که قصه‌گویی را به عنوان هدیه از ایران به استرالیا خواهم برد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302379

مهمترین اخبار ایران و جهان: