نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:12

حکایت یک بکارگیری‌‌ عجیب و غریب نیرو «تهاتری» در کهگیلویه و بویراحمد!

آن گونه که معلوم است پرونده بکارگیری‌ها و استخدام‌های فله‌ای و فرا قانونی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان مفتوح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیری در زمینه‌های مختلف از جمله منابع و ذخایر زیرزمینی و مهم‌تر از همه استعدادهای ناب انسانی است اما عدم استفاده و یا استفاده نادرست از این ظرفیت‌ها و همچنین برخی بی‌توجهی‌ها به قوانین و مقررات و دور زدن قانون و انجام کارهای غیر قانونی و فرا قانونی موجب شده تا این استان با همه این داشته‌ها و ظرفیت‌ها نتواند در مسیر توسعه گام بردارد.

یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با این همه ظرفیت نسبت به سایر استان‌هایی که به اندازه یک سوم استان نعمت‌ها و موهبت‌های الهی را در خود ندارند به ترجیح دادن مسائل قومی و طایفه‌ای برمی‌گردد که موجب شده به دلیل همین موضوعات در سال‌های اخیر برخی اقدامات نسنجیده بر پیکره استان زخم وارد کند.

برای مثال در ۸ سال دولت گذشته به وضوح دیدیم که چگونه استخدام‌ها و بکارگیری‌های فله‌ای، طایفه‌ای قومی و فرا قانونی چهره استان را در کشور مخدوش کرد و همین موجب شد تا دستگاه قضایی وارد عمل شده و احکام سنگینی مانند شلاق را برای برخی مدیران استان در نظر گیرد که تقریباً همه ایران از آن موضوع باخبر شدند و خود ضربه کاری بر پیکره استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

از این دست اقدامات هرچند در دولت کنونی به صورت حساب شده و سازماندهی شده به مانند انجام نمی‌شود اما در چند مورد باز هم موجب رنجش خاطر مردم به خصوص جوانان بیکار شده است.

در یکی از آخرین موارد شنیده‌ها از برخی از دستگاه‌ها در یکی از شهرستان‌های کوچک استان حاکی از آن است که یکی از دستگاه‌ها در حوزه امور شهری با در اختیار قرار دادن یک دستگاه ساختمان در اختیار دستگاهی دیگر در اقدامی تهاتری تقاضای بکارگیری یک نیرو کرده تا بار دیگر داغ استخدام‌های فله‌ای در استان تازه شود.

در همین خصوص با نواب دانشی معاون بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام دادیم که نشان می‌داد سازمان بازرسی استان از این موضوع با خبر بوده و به جد قضیه را پی‌گیری می‌کند.

وی با بیان این که دستگاه مربوطه می‌تواند مکانی را برای اداره خود اجاره و یا رهن کند یادآور شد: اما به هیچ وجه نمی‌توانند به شرط در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی تقاضای دیگری مثل به کار گرفتن نیرو داشته باشند که این چنین اقدامی خلاف قانون بوده و بازرسی ورود پیدا خواهد کرد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348479

مهمترین اخبار ایران و جهان: