نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 23:04

رهاسازی آب سبلان در رودخانه «قره‌سو»

مشگین‌شهر- سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: برای بهره‌مندی روستاییان برای سیراب کردن مزارع از امروز رهاسازی آب سد سبلان را در رودخانه «قره‌سو» شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی عصر دوشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت تأمین آب در بخش شرب و زراعی در سد سبلان مشگین‌شهر اظهار کرد: از امروز و به ظرفیت ۱۰ متر مکعب در ثانیه آب سد سبلان در رودخانه «قره‌سو» رهاسازی می‌شود تا کشاورزان و روستاییان بتوانند از این آب بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع در فصل تابستان پنج میلیون متر مکعب آب برای ۱۷ روستا تأمین می‌شود تا از طریق کانال ۳۸ کیلومتری آب رهاسازی شده به دست روستاییان و کشاورزان برسد.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: در فصل تابستان به دلیل نیاز اهالی این روستاها به آب شرب و کشاورزی این اقدام با هماهنگی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی انجام شده و امیدواریم به شکل بهینه و درست مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی ضرورت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب در بخش‌های مختلف زراعی و باغی را یادآور شد و افزود: با همکاری آبفای شهرستان سعی خواهیم کرد تا جلوی برداشت‌های غیرمجاز به ویژه برداشت آب از پشت کنتور و دیگر انشعابات غیرمجاز را گرفته و زمینه تأمین آب شرب پایدار را فراهم کنیم.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات و همراهی روستاییان گذر از فصل گرم سال را بدون مشکلات قطعی آب و یا کمبود آب شرب سپری کرده و زمینه پایداری این منابع آبی را فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347979

مهمترین اخبار ایران و جهان: